Тим-шефовете на отборите във Формула 1 избраха Фернандо Алонсо за най-добър пилот в традиционната анкета на Autosport.
За да са в унисон с промените в правилника през настоящата година, организаторите от Autosport са помолили тим-шефовете да гласуват в анкетата с новата точкова система във Формула 1, като най-добрият пилот взима 25 точки, а десетият по сила - една. Фернандо Алонсо е събрал 229, като само на 9 зад него е световният шампион Себастиан Фетел.
„С голямо задоволство научавам, че повечето тим-шефове са ме избрали за най-добрия пилот през годината, въпреки че без съмнение бих предпочел да получа тази награда като световен шампион“, коментира Алонсо. „Това е още една причина да твърдя, че сезонът бе наистина удивителен въпреки разочарованието от последното препятствие.“
„Целият отбор и аз се борихме до самия финал, не се отказахме нито в един миг, въпреки че в един момент всичко изглеждаше изгубено, но се върнахме по впечатляващ начин. Следващата година ще се опитаме да се справим по-добре, но пък и тази ще я запомня наистина като чудесна.“
Топ 10 на най-добрите пилоти
- Ф. Алонсо 229
- С. Фетел 220
- Л. Хамилтън 196
- М. Уебър 146
- Р. Кубица 129
- Дж. Бътън 86
- Н. Розберг 68
- Н. Хюлкенберг 17
- Ф. Маса 17
- Р. Бариекло 11
Анонимен
saglasen sam i si e to4no taka s komentara gore. BRAVO
ТТ
Забравих да добавя и "спортментското" му поведение след последното състезание, когато размахваше среден пръст на Витали Петров. Което пък се вързва с точка 2 на предния ми коментар. В един английски форум прочетох следния коментар: 1. Тийм радио Петров - Витали, Алонсо е по-бърз от теб. 2. Петров - Аз не съм пилот на Ферари. :) Смях се от сърце.
ТТ
И на какво се базира тази оценка? На това, че: 1. Има само едно незавършено състезание, а неговите преки конкуренти имат по две-три и то заради техниката, или инциденти (напр. катастрофата между Уебър и Хамилтън). 2. Това, че от бокса на Ферари подсказваха на Маса, че "Алонсо е по-бърз от него"? Едно е да стигнеш някой, друго е да го изпревариш. 3. Реални способности? Ами има ги, но и предните му две титли в по-малка, или по-голяма степен са базирани на причини в следствие на двете по-горни точки.