Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari 458 Italia: Червеният дявол

11.01.2010 10:55 5
5
2571866854
Туит

Scuderia, спортната версия на предшественика F430, се превърна в един от основните „виновници” за още по-високите очаквания към бъдещия наследник. Ferrari 458 Italia обаче иска нещо повече от това да бъде подобрено издание на предишния модел - суперспортната машина с централно разположен двигател и 570 конски сили мощност отваря вратите към съвсем ново измерение...

Намираме се в същата безконечна плетеница от завои по хълмовете над Маранело. Само асфалтът е по-хлъзгав в сравнение с предишното ни идване по тези места, когато бяхме зад волана на 430 Scuderia. Ако тогава бяхме истински въодушевени, то този път направо сме изгубили ума и дума. В тези забравени от бога възвишения сме само ние и 458 Italia. Очевидно е, че новият двуместен модел с централен двигател на Ferrari има намерение да ни изнесе нагледен урок на тема напречно ускорение.

Здраво стъпил на земята

След всеки следващ завой добивам все повече смелост и изглежда очевидно, че вероятността автомобилът да поднесе расте лавинообразно с увеличаване на темпото по трудното трасе. Само че, колкото и да е странно, това така и не се случва. Дори и тогава, когато всичките 540 нютонметра въртящ момент се стоварват върху задните колела, на които се пада трудната задача да балансират върху обсипания с есенни листа гладък асфалт. Подсъзнателно карам ръцете си да бъдат готови при първа необходимост да прибегнат към мълниеносно контриране с волана още с първите симптоми на клоняща към завъртане задница. Само че така и не се налага да прибягвам до естествените си рефлекси. Очевидно мозъкът ми тепърва ще трябва да асимилира тази мисъл...

Няма спор, че новата конструкция на задния мост се бори за реномето си по най-добрия възможен начин. Двойката напречни носачи на всяко колело вече е история, сега при Ferrari удря часът на едно още по-добро решение, което за пръв път намери серийно приложение в California – става дума за многораменното окачване. Засега от Маранело тактично мълчат за повече интересни подробности по темата, но едно е ясно: от гледна точка на пътното си поведение Italia се е превърнала в, така да се каже, Scuderia версия на самата Scuderia. И едновременно с това вози още по-добре от F430.

Амортисьорите са много подобни на използваните при 599 GTB Fiorano. Този път усилията на доставчиците от Delphi са довели до нещо феноменално, което без преувеличение може да бъде наречено паралелна реалност - Italia успява да прецени състоянието на пътя по-бързо дори от самия пилот, създавайки наистина ново измерение на отношенията човек - машина. Това Ferrari буквално чете мислите на човека зад волана и дава всичко от себе си, за да бъде в унисон с тях. Когато сте в този автомобил, доста скоро придобивате налудничавото усещане, че между вас има телепатия. А на по-късен етап установявате, че вероятно имате право да смятате така...

В един друг свят

Типично за митичната конюшня, всеки следващ жребец се представя още по-добре от предшествениците си по определени показатели. Срещу, меко казано, внушителната базова цена от 194 000 евро човек получава нещо, което не само си заслужава парите, но и предизвиква доста провокативни въпроси: Кой е този автомобил, който ще успее да се пребори с изумителното пътно поведение на Italia? Кой ще се изправи срещу този осемцилиндров вулкан от емоции?

Двигателят е следваща фаза от развитието на F430-V8 и сега е с работен обем 4,5 литра. Когато трите дроселови клапи се отворят, директното впръскване насочи горивото към камерите, а клапаните с променливо управление свършват със съвършена прецизност работата си чак до достигане на максималните 9000 об./мин, един запленен от автомобилната техника човек няма как да не остане безмълвен. Въпреки маниерите си на професионален състезател от най-висок ранг 458 е в състояние да пъпли из града гладко, плавно и, което е особено интересно, учудващо тихо. Благодарение на сполучливото разпределение на въртящия момент в различните работни режими още от средни обороти задвижването започва да показва смазващото могъщество на шампион по сумо. Към всичко това трябва да прибавим и факта, че новият мотор е още по-мелодичен от този на F430. От чисто емоционална гледна точка мястото на този V8 е на абсолютния връх на автомобилния Олимп.

Подобно на F430, превключвателят на волана (Manettino) предлага избор от различни режими на управление на двигателя, трансмисията, амортисьорите, електронния диференциал, ABS, тракшън-контрола и ESP. Особено впечатляващи са две от възможните положения на въпросното „кранче”: CT off и Race. Последният спокойно може да послужи като виртуозен учител по състезателно шофиране и предава към задния мост точно толкова мощност, колкото е абсолютният достижим (но не рисков) максимум във всяка дадена ситуация. Ако не ви стиска или имате съмнения в компетентността си да се възползвате от тази възможност, по-добре я забравете. Другият особено интересен режим е CT off, който деактивира изцяло действието на тракшън-контрола и кара системата ESP да заработи в дрифт модус – тогава електронният цербер стабилизира автомобила само миг преди задната част окончателно да е изпреварила предницата. 458 Italia позволява да му бъдат причинявани неща, които биха накарали повечето класически автомобили с централни двигатели да гледат безпомощно от там, където са се озовали след излитането си от завоя. Бурни реакции при рязка смяна на натоварването? Няма такова нещо. Водачът е прекалил с въртенето на волана? Е и? Подаване на пълна газ при поемане по избраната траектория на завоя? Това също няма как да стресира италианския болид, той дори подпомага водача в пъклените му намерения. Единствено при изпълнението на последното от споменатите упражнения с изцяло изключен тракшън-контрол Italia понякога показва признаци на нервност. Тогава вече е нужно да бъдете внимателни с педала на газта, тъй като 570 конски сили никак не са шега работа.

С един педал по-малко

За да може ръцете на водача да бъдат съсредоточени изцяло над контрола върху автомобила, е разработено обединяване на основните команди както във Формула 1; функции като мигачите, светлинният клаксон, чистачките, управлението на амортисьорите и всички варианти за настройки на автомобила са в обсега на палците на водача. Още по-важното в случая е, че финият усет тук е задължително условие за правилното управление на автомобила. Явно за италианската компания дните, в които овладяването на един истински спортен автомобил беше истинско изпитание за физическата издръжливост на пилота, са част от миналото - днес всичко става съвсем деликатно, с което обаче трябва да се свикне. Първите завои ми се струват някак странни, тъй като привичната работа с волана се оказва прекалена и всъщност завивам повече, отколкото трябва. Същото се отнася между другото и за рефлекса към контриране с волана при поява на презавиване, който може да изиграе лоша шега. Хубавото е, че сервоусилвателят на кормилната уредба работи изцяло на хидравличен принцип и усещането от волана си остава много точно и ясно.

От волана се извършва командването и на доставяната от Getrag трансмисия. Още при Californiа стана ясно, че директната предавателна кутия сортира седемте си предавки със светкавична бързина и без осезаемо прекъсване на тягата. Разбира се, това принципно го може и един обикновен VW Golf с DSG трансмисия. И все пак не е точно така, както го прави Italia... От Ferrari са си поиграли доста, за да пресъздадат усещането от превключването на секвенциалната кутия F1 на Scuderia – гръмовният звук, който се получава, когато при преминаване от една степен на друга в изпускателния колектор попадне минимално количество неизгорена горивна смес и се самозапали, е налице и тук. Дребен акустичен трик, който обаче всеки път гъделичка сетивата.

За съжаление на пуританите натискането на съединител в бъдеще няма да бъде възможно в нито едно ново Ferrari. Пълният отказ от класическите механични предавателни кутии със задействан с педал еднодисков съеднител за бъдещите модели на марката е вече решен. По думите на инженерите от Маранело навлизането на директните трансмисии с два съединителя превръща в анахронизъм и класическото превключване на предавки с лост, който се движи по изрязани пътечки. Проява на студенокръвие, която надали сме очаквали точно от тях.

Горещи страсти

Конструкторите този път са погледнали на топлината от напълно нов ъгъл. От Формула 1 е заимствана още една идея – за следенето на температурата в различните системи на автомобила, която там се нарича Monitoring. Върху левия дисплей на разработената от Harman информационна система водачът вижда скициран автомобил, на който според оцветяването на съответните части се вижда дали двигателят, спирачките и гумите са с оптимална за спортно каране температура. Зеленият цвят означава идеални условия и определено действа успокояващо при по-екстремни експерименти.

За ноемврийското време по серпантините над Маранело тази опция се оказа полезна и действително успя да ни вдъхне доверие. Независимо от понякога откровено грубите ни опити да изнервим италианската машина, тя през цялото време остана като впита с шипове в асфалта и независимо от двуметровата си ширина всеки път майсторски съумяваше да не напусне пределите на тесния път.

458 Italia успя да ни разгорещи. Ние него – не. Очевидно тепърва ще се налага да привикваме с обстоятелството, че този автомобил е способен на неща, които 99% от шофьорите на тази планета няма как да направят...

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Росен Гарголов

Технически данни

Ferrari 458 Italia
Работен обем ---
Мощност 570 к. с. при 9000 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
3,4 с
Спирачен път
при 100 км/ч
---
Максимална скорост 325 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
13,7
Базова цена 194 000 евро (за Германия)
Коментари

Данаил
Е това е колата !!!

vw
От волана се извършва командването и на доставяната от Getrag трансмисия. Още при Californiа стана ясно, че директната предавателна кутия сортира седемте си предавки със светкавична бързина и без осезаемо прекъсване на тягата. Разбира се, това принципно го може и един обикновен VW Golf с DSG трансмисия. И все пак не е точно така, както го прави Italia...ние си знаем голфа е номер едно а ферарито кучета го яли тия шваби не си признават че света не се върти около голфа и това е

Hitar_Potar
тогава кво прави на тая планета?

Petko
Unikalen avtomobil !!!!!!!!! Ot druga planeta

Boqn
Наистина невероятен автомобил. Евала на Ферари.

comments powered by Disqus