Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari 458 Italia срещу McLaren MP4-12C: Дуел на честта

19.03.2012 15:41
Туит

Ferrari срещу McLaren: един митичен дуел, чието начало идва от Формула 1, сега преминава в нова фаза – този път борбата е между върхови спортни модели.

От екипа на Ferrari предпазливо разглеждат британския претендент. Те буквално не откъсват погледи от първия стъпил на германска земя McLaren MP4-12C, и по-точно от онова, което се намира в средата на карбоновия му монокок. Това неприкрито внимание от тяхна страна придава на съревнованието между 458 Italia и MP4-12C още по-драматични краски. Да не би италианците да са притеснени за тяхната голяма гордост в света на суперспортните автомобили? Всъщност нека засега оставим на мира екипите от инженери, които при нужда ще ни оказват всякакво възможно съдействие от техническо естество. Ciao. Bye, bye.

Да загреем на терена

Време е да се потопим в една възхитителна композиция от кожа и лакиран карбон. Именно така може да се опише кокпитът на McLaren, който по атмосфера, простор, ергономичност и обзор е с едни гърди пред този на Ferrari. Тук високите технологии се срещат с прагматичността. Докато се занимаваме с отварящите се нагоре врати, бързо установяваме, че преднината на McLaren вече е изравнена. Поне засега.

Първият контакт с Ferrari 458 Italia е „la dolce vita” – тук връзката между пилота и машината е почти органична, наред с това седалките са с една идея още по-добри, отколкото при MP4-12C.

Action! Битурбо V8 двигателят на McLaren се пробужда от сън с натискането на бутон. 3,8-литровият V8 заработва с глухо ръмжене, което буквално бива заглушено от неговия опонент. 4,5-литровият осемцилиндров мотор на Italia поема свеж въздух с пълни гърди – това е истински южняк с огнен темперамент, чието очарование е стаено във всеки микрон от алуминиеваата му конструкция. В спортен модус британецът става доста по-гласовит, но тембърът му остава доста груб, при по-продължително слушане дори дразнещ – като оглушителния рев на голяма група английски футболни фенове. Ето че играчът от Италия излиза начело в състезанието.

Първо полувреме

Продължаваме нататък с пълна сила. Връщаме двата регулатора върху изисканата ръчно изработена централна конзола в MP4 обратно на позиция N. Така системата ESP остава активна, педалът на газта реагира по-умерено, а електронно управляваното окачване демонстрира достолепни, почти кралски маниери. Действително, настройките на ходовата част на McLaren понякога изглеждат още по-рафинирани, отколкото тези на Ferrari. Седемстепенната трансмисия на МР4 също превключва предавките с мекота, сякаш е облечена с кадифена ръкавица. Предавателната кутия на Ferrari използва идентична технология, но работи малко по-рязко. При потегляне и спиране и двата автомобила леко „присецват”, но в крайна сметка очаква ли се от такъв клас автомобили да се държат като луксозни крайцери? Тези машини са родени, за да бъдат диви и бързи – това е смисълът на играта.

Когато Italia се движи с пълна газ по магистрала, машината показва стоическо спокойствие и е не по-малко стабилна от едно Enzo, при това без неговите радикално изглеждащи спойлери. Тук на McLaren му се налага да отстъпи безславно – неговата кормилна уредба работи прекалено нервно, оптимизираните за каране по суха писта гуми Pirelli Corsa твърде много унасят автомобила при неравности по настилката, а поведението на мокър път трудно може да се определи като „сигурно”. При бързо темпо MP4 непрекъснато е неспокоен – той като че ли се опитва да се бори с водача си. При рязко спиране задницата се вирва нагоре, което само отчасти бива компенсирано от автоматично повдигащия се спойлер. Британецът е на път да се провали във високоскоростния дуел. А това е жалко, защото динамиката, осигурявана от битурбо V8 двигателя между 6000 и 8000 оборота в минута, и изумителната бързина, с която се придвижва тежащият 1483 килограма автомобил, биха могли да създадат сериозни главоболия на 1546-килограмовото Ferrari.

Второ полувреме

При тестовете за ускорение MP4 печели безапелационно. 3,2 секунди от място до 100 км/ч, 9,2 секунди от 0 до 200 км/ч – това са рекордни стойности. Как е постигнато това ли? В Launch модус V8 агрегатът „кашля” с все сила, сякаш е прихванал тежък грипен вирус. Това продължава така, докато пилотът не отпусне спирачката. Тогава британецът се катапултира напред, впит в асфалта със сцепление, което остава недостижимо дори за червения жребец от Маранело.

Точка за Англия, само че италианците контрират веднага. Атмосферният двигател на Italia реагира още при мисълта за настъпване на педала на газта и така автомобилът показва значително по-добри стойности за междинно ускорение, отколкото отговарящия с леко закъснение битурбомотор на MP4. 458 вече е натрупал преднина, която трябва да задържи. Изпитанията на спирачките няма как да изведат някой от претендентите напред, защото и двете керамични спирачни системи работят на еднакво високо равнище.

На McLaren му остава да свали Ferrari от трона единствено с управляемостта си. С разпределение на теглото между предния и задния мост в съотношение 42,1 към 57,9 процента и двата модела имат еднакви теоретични предпоставки за успех. С 68,4 км/ч двата модела са и еднакво бързи при 18-метровия слалом. В теста за бърза смяна на платното играчът в червено се представя дори още по-добре от противника в сребристо, което му носи допълнителна точка. Британецът е по-добър при разхода на гориво, но проиграва тази си преднина с малкия резервоар и миниатюрния багажник.

Продължения и дузпи

Явно изходът от битката ще се реши в последните метри. Там, където и започна: на състезателното трасе. И по-точно, на краткия курс на пистата Хокенхайм. Тук и двата тима се чустват в свои води, но спортната злоба също се покачва.

Последна проверка на налягането в гумите. Време е за последната фаза от съревнованието. Първи стартира автомобилът на Ferrari. Сега италианската ракета може да разгърне пълния си потенциал, двигателят реве с цяло гърло, оборотите през повечето време са близо до делението 9000. Воланът се усеща свръхдиректен и изисква много фин усет при управление, за да не се прибави излишно напрежение към ситуацията. Този автомобил е един изключително прецизен състезателен уред, който очаква да бъде също толкова презизно направляван, за да се движи по ръба на своя феноменално висок лимит. За целта е важно пилотът да борави умело с педала на газта и така да поддържа електронно управлявания заден диференциал в подходящо настроение. Регулаторът Manettino на волана е в позиция „CST off“ – лишен от всякакви електронни юзди режим, с който автомобилът достига забележително време за обиколка от 1.09,7 минути.

На старта застава играчът в сребърен екип. Включваме пистовия режим на системата ESP. McLaren се усеща някак си по-спокоен, но и с една идея по-индиректен при управление, с лека склонност към недозавиване, преминаваща в контролируемо презавиване. По-меката настройка на окачването и по-силното странично накланяне на каросерията правят субективното усещане за скорост по-високо. Карираният черно-бял флаг пада след 1.09,5 минути – почти идентично, но все пак малко по-добро време от Ferrari. Обиколката на МР4 щеше да бъде и по-бърза, ако иначе чудесно работещите при нормална употреба пера за смяна на предавките от волана не бяха започнали да заяждат при каране в екстремен режим. Британците поемат загубата на финала спокойно и обещават още фини настройки при автомобила за официалния старт на продажбите. А италианците ликуват – при това заслужено.

Текст: Йохен Юблер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Ferrari 458 Italia - 324 точки

Този тест се превърна в тежка битка, в която не е никак лесно да се определи категоричен победител. В някои дисциплини Ferrari дори леко изостава зад своя противник, но като цяло Italia е по-зрелият и по-балансираният от двата автомобила, а наред с това се управлява по-прецизно при достигане на границите на физиката.

2. McLaren MP4-12C - 309 точки

Когато става въпрос за дива мощ и остра управляемост, McLaren със сигурност има какво да покаже на света. Само че автомобилът е с една идея по-скъп от необходимото и се нуждае от повече финес по отношение на определени детайли. В акустично и визуално отношение MP4-12C спокойно би могъл да си позволи малко повече емоции.


Технически данни

1. Ferrari 458 Italia - 324 точки 2. McLaren MP4-12C - 309 точки
Работен обем --- ---
Мощност 570 к.с. при 9000 об./мин 600 к.с. при 7000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
3,5 с 3,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
34 м 34 м
Максимална скорост 326 км/ч 330 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
17,4 л 18 л
Базова цена 194 000 евро в Германия 200 000 евро в Германия
Коментари
comments powered by Disqus