Добре познатият 6,3-литров V12 двигател е натегнат до невероятните 780 к.с. и 705 Нм
Това е Ferrari F12tdf (Tour de France), който е по-бърз, по-лек и по-мощен, отколкото Ferrari F12 Berlinetta.
От Ferrari споделят, че автомобилът е направен в чест на легендарните пътни състезания Тур дьо Франс, където марката доминира в периода 1950 - 1960 с модела 1956 250 GT Berlinetta. Още в самото начало Ferrari 250 GT Berlinetta завоюва четири победи в серията. Ferrari F12tdf ще дебютира на 8 януари догодина в Муджело.
F12tdf е описан като "върховна проява на концепцията за екстремен пътен автомобил, който се чувства еднакво добре и на пътя, и на пистата". Само 799 екземпляра ще бъдат произведени.
Високи показатели по пътищата и по състезателните писти, това е кредото на Ferrari F12tdf. Мощният спортист със 780 к.с. ще бъде произведен в лимитирана серия от само 799 екземпляра.
Атмосферният V12 на Ferrari F12tdf генерира 780 к.с.
Италианците обаче ще зарадват жадните фенове. Добре познатият 6,3-литров V12 двигател е натегнат до невероятните 780 к.с. и 705 Нм. Допълнителните кончета се получават чрез използването на механични повдигачи на клапаните, както и всмукателни фунии с променлива геометрия. Скоростната кутия на F1 е със скъсени скорости и конфигурирана за още по-бърза смяна на предавките. Разбира се, окачването също е пренастроено. Предната и задната следа са увеличени. Предните гуми са станали по-широки от 255 на 275 мм, широчината на новите 20-цолови олекотени джанти е станала по-голяма, от 9,5 на 10 цола. Новото F12tdf предлага значително по-добро сцепление, но клони също и към презавиване. Именно затова Ferrari противодейства с ново управление на задната ос, което трябва да възстанови пъргавината на F12.
Ferrari F12tdf има също така и нови критерии по отношение на аеродинамиката, ефективността е почти два пъти по-голяма в сравнение с базовия модел. При 200 км/ч натискът към пътя се увеличава до 230 кг. Това се генерира от новата предна престилка със сплитер. Към всичко това ще добавим и новоконфигурираните въздухозаборници на капака на двигателя и калниците към опашката. Вентилационните хриле в задните калници, както и удълженият с 60 и повдигнат с 30 мм заден спойлер, заедно с ивиците за обтичане на долната част на шасито и новият дифузьор с активни клапи допълват аеродинамичния пакет.
Ferrari F12tdf губи 110 кг от теглото си
Разбира се, интериорът на Ferrari F12tdf се отличава доста от този на F12 Berlinetta. Инструментариума е обрамчен от карбон, панелите на вратите също са от карбон. Жабката е освободила място за коляното на пътника до шофьора. Интериорът има много повече алкантара и алуминий. F12tdf е загубило общо 110 кг от теглото си, така има нетно тегло от 1415 кг.
Динамичните стойности при шофиране са увеличени. F12tdf спринтира от нула до 100 км/ч за 2.9 секунди, а достигането до 200 км/ч отнема 7.9 секунди. Fiorano –времето, Ferrari е определило с 1:21 минути, Vmax е ограничена на 340 км/ч. Заимстваната от LaFerrari спирачна система на F12tdf, има спирачен път при 100 км/ч - 30,5 метра, а F12 спира при 200 км/ч едва след 121 метра.
Колко дълбоко трябва да се бръкнат 799-те колекционери на Ferrari F12tdf, Ferrari още не желае да обяви.
Само едно сравнение, 675LT McLaren разполага с 3,8-литров битурбо V8 двигател и генерира 660 конски сили - достатъчно, за да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди. Междувременно по-старото Ferrari 458 Speciale развива 597 конски сили от своя 4,5-литров атмосферен V8.