Ferrari стана първият отбор, представил своя нов автомобил за сезон 2011.
Скудерията показа F150 тази сутрин в Маранело, като на пръв поглед впечатление правят новото лого на отбора върху капака на двигателя, по-високата предна част, съответно и позиция на водача, както и максимално опростеният дифузор заради забраната на познатите от последните два сезона двойни конструкции.
Първият любопитен факт около новия автомобил на Ferrari естествено е свързан с името. Скудерията отново реши да промени схемата, по която обозначава своите болиди, като в случая причината да се спре на F150 е свързана със 150-ата годишнина от Обединението на Италия. „Мисля, че нашият тим представя Италия (в оригинал Italianity) по света, въпреки че сме международна организация с членове от цял свят“, отбелязва босът на Ferrari Стефано Доменикали по този повод.
„Автомобилът изглежда като миналогодишния, но от техническа гледна точка е коренно различен“, обяснява техническият директор Алдо Коста. Причините за това са свързани с новите правила по отношение на сигурността, както и със забраната за използване на F-duct системи и двойни дифузори. От 2011 г. обаче пилотите ще имат право да коригират при определени условия ъгъла на атака на задното крило, което е залегнало в концепцията на F150, но едва ли представеният в Маранело автомобил разполага с функционираща подобна система. Новият болид ще бъде оборудван и с KERS, който въпреки че е с по-малки размери от този, използван през 2009 г., е „достатъчно голям“, допълва Коста.
Интересен факт около KERS системата на Ferrari, е че тя е позиционирана в резервоара, допълва шефът по двигателите Лука Марморини. От Ferrari продължават и работата по пневматичната система на 056 V8, която създаде сериозни главоболия на отбора в началото на миналия сезон. Нов е също коляновият вал, тансмисията, която свързва KERS и двигателя, като охладителната и мазителната уредби са модифицирани.
В отбора има и промени от структурно естество. Бившият служител на McLaren Пат Фрай ще изпълнява функциите на вицетехнически директор и ще отговаря за координацията между инженерите на Алонсо и Маса, съответно Андреа Стела и Робърт Смедли и Алдо Коста, който остава главен ръководител по отношение на всички технически аспекти.
Фернандо Алонсо ще седне първи зад волана на F150 този следобед на пистата в Маранело въпреки забараната за тестове, която пада на 1 февруари, за да могат от Скудерията да направят промоционалните си видеоклипове. Фелипе Маса ще има възможност да изпробва новия автомобил в събота, но същинските тесове започват на 1 февруари във Валенсия.