Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari FF срещу Bentley Continental Supersports: Среща на върха

06.02.2012 15:11 1
1
2571892313
Туит

Двойно предаване, голям багажник и V12 двигател – най-практичното Ferrari на всички времена се изправя срещу най-спортното Bentley. Кой ще победи в този необикновен дуел?

Нека си поговорим за багажници. Да, правилно - тъкмо онова място, за което по принцип и дума не се издумва при спортните автомобили. Темата се избягва поради простата причина, че автомобилите с голям товарен обем най-често са динамични приблизително колкото класически файтон от 19 век. Само си представете за момент Ferrari 458 и Renault Kangoo, застанали едно до друго - сега разбирате какво имаме предвид, нали?

ГМО

Ето обаче, че Скудерията реши да създаде модел, чиито най-интересни характеристики са съсредоточени в неговата толкова одумвана задна част: обективно погледнато, FF може да се приеме за нещо като особен вид комби в света на спортните автомобили. Моделът шокира мнозина с големия си заден капак и 450 литра номинален обем на багажното пространство. В багажника от своя страна ясно личи масивна издутина, под която се крие предавателната кутия. FF играе ролята на своеобразен швейцарски нож в кавалерията на Ferrari, но това не му пречи да държи на ключови детайли като монтираната по принципа Transaxle седемстепенна трансмисия с два съединителя, разработена в сътрудничество с Getrag.

Могъщият  V12 двигател е монтиран в предната част на FF – това вероятно е и единствената обща черта между дългия 4,91 метра автомобил и неговия недолюбван предшественик Scaglietti. И тъй като в Маранело очевидно са взели присърце мисията да направят първото наистина практично Ferrari, новият модел е получил и изключително иновативна система за двойно предаване.

Мисли бързо!

Доскоро гордостта на северна Италия често съвсем дружелюбно споделяше мястото в гаражите на своите платежоспособни клиенти с представителите на британската аристокрация в лицето на Bentley и това изглежда съвсем логично – единият автомобил е предназначен за лежерни разходки през свободното време, а другият – за състезателните писти. Само че, от сега нататък, двете компании се превръщат в конкуренти.

Continental Supersports разполага с 370-литрово багажно отделение и малка пролука в задните облегалки за превозване на по-дълги товари – това е снаряжението на британския модел, с което той трябва да се справи с предизвикателството на чантите за голф и комплектите на Louis-Vuitton. Истината обаче е, че в задната част на салона на FF се пътува значително по-удобно, отколкото в елегантната, но тесничка ниша с тапицерии с кръстосани шевове в Bentley. Победата на Ferrari по този показател заслужава да бъде записана с главни букви – подобно нещо не се случва всеки ден.

Директно сравнение

Въпреки всичко, FF си остава истинско Ferrari, което, що се отнася до интериора, автоматично означава 98 процента задоволство. Кокпитът ухае на истинска кожа, щедрите количества полиран карбон също изглеждат повече от добре. Само че FF осезаемо отстъпва пред прецизността и солидността на Bentley с неговите наподобяващи на част от ръчно изработен музикален инструмент насочватели на въздушната струя и буквално микроскопичните фуги между отделните детайли – тук разликата между двата автомобила е поне толкова голяма, колкото и разстоянието между Емилия Романя и Крю.

Понякога от скрити кътчета в каросерията на FF се разнася скърцане. Адаптивното окачване на италианския спортист реагира по-бурно и при преминаване през резки сътресения по настилката, докато тежащият 2,4 тона Supersports елиминира неравностите по пътя с онова пренебрежение, с което Queen Mary гледа на леките морски вълнения. За сметка на това, при вълнообразни неравности разклащането при Bentley е по-силно, отколкото при FF. Стоическото спокойствие на FF в бързи завои е забележително - 1,9-тонният автомобил стои като залепен за пътя, достижимите стойности за напречно ускорение са направо потресаващи, а същевременно комфортът остава на добро ниво.

Как Ferrari са постигнали този шпагат? Със своите 1,95 метра FF е широк почти колкото камион, а като прибавим към това ниския център на тежестта и по-дългото с 25 см в сравнение с Bentley междуосие, конструктивните предимства на Ferrari изглеждат очевидни. Разликата от 388 килограма в теглото пък дори няма смисъл да бъде коментирана...

Техниката

Под предния капак на Ferrari ще откриете монтиран зад предния мост 6,3-литров V12 двигател с рядко срещан ъгъл между цилиндровите редици от 65 градуса. В Bentley работи W12 битурбомотор с ъгъл между цилиндровите банки 72 градуса, който далеч не е толкова компактен, колкото италианския си конкурент и съответно заема доста по-голяма площ в предницата. FF е автомобил с предно-централно разположен двигател, при който балансът на теглото е изместен повече към задния мост – независимо от наличието на допълнителния модул на двойното предаване, монтиран в предната част на автомобила.

Т.нар. PTU модул покрива първите четири предавки на скоростната кутия и заедно с разработената от Ferrari система за контрол на сцеплението F1-Trac и електронно управлявания заден диференциал E-Diff се грижи за оптимално сцепление на всяко от четирите колела. Цялото това произведение на инженерното изкуство осигурява на автомобила впечатляваща неутралност – даже върху сняг. С помощта на значително по-директно настроената в сравнение с Bentley кормилна уредба, машината влиза в завоите като състезателен карт – приливът от ендорфини при пилота е гарантиран.

Понякога има и минуси

Четириместният италиански модел никога не успява да прикрие своите състезателни гени. При спокойни преходи (а едно Ferrari поне отвреме навреме се очаква да изпълнява и такива неща) спирачките са излишно „отровни”, а прекомерно чувствителното управление често прави невъзможно плавното сменяне на посоката. В това отношение FF си остава необуздан италиански мачо – макар и с багажник.

Болидът от Крю е пълната противоположност – той е винаги спокоен, осемстепенната автоматична трансмисия с класически хидравличен преобразувател на въртящия момент сменя предавките неусетно, спирачките са свръхефективни, но работят достатъчно плавно, а постоянното двойно задвижване с Torsen диференциал гарантира идеално сцепление без излишно напрежение. Едновременно с всичко казано дотук, забележително добре настроената кормилна уредба работи гладко и прецизно. Както може да се очаква, в граничен режим автомобилът проявява ясна склонност към недозавиване, но това се случва значително по-късно, отколкото може да се очаква. Водимостта е точна и ясно дефинирана, макар да не е като при суперспортен автомобил.  Явно не е и необходимо, тъй като традиционно водачите на Bentley не са почитатели на твърде екстремното каране.

Спринтови дисциплини

На прав участък моделът от Крю е същинска ракета – с дълбок рев и свистене на турбокомпресори, британският крайцер изригва на пътя 630 к.с. и 800 Нм. Въпреки всичко, той няма шансове срещу 660-те расови коня на Ferrari.
Под акомпанимента на еуфоричен високочестотен напев, атмосферният V12 реагира мигновено при всяко подаване на газ, предоставя на практика неизчерпаем резерве за бясно ускорение и резултатът е налице: времето за достигане на 200 км/ч е с 2,9 секунди по-добро от това на Bentley.

E, вярно е, че разходът на гориво в теста отчете крайно нескромните 20,8 л/100 км, тоест с около два литра на сто повече от Bentley. Но истината е, че който смята насериозно да дискутира подобни теми, той с положителност не може да си позволи нито един от двата автомобила в това съревнование.

Така че, хайде по-добре да си говорим за характери: ако разполагате с много пари и търсите изобилие от място и горещ темперамент, тогава заложете на Ferrari. Ако предпочитате да карате спокойно и просто да се наслаждавате, изберете Bentley.

Текст: Александер Блох
Снимки: Артуро Ривас

Оценка

1. Ferrari FF - 473 точки

Няма друг четириместен автомобил, който да се управлява с лекотата на FF, никой от тях не може да предложи и повече място в интериора си. 7-годишният пакет за безплатна поддръжка компенсира по-високата с 30 000 евро спрямо Bentley цена.

2. Bentley Continental Supersports - 460 точки

Най-спортното Bentley блести с великолепно качество на изработката и грандиозно усещане при шофиране. За да победи срещу FF обаче, ще са му необходими по-ниско собствено тегло и по-просторен пътнически салон.


Технически данни

1. Ferrari FF - 473 точки 2. Bentley Continental Supersports - 460 точки
Работен обем --- ---
Мощност 660 к.с. при 8000 об./мин 630 к.с. при 6000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
3,9 с 4,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
34 м 36 м
Максимална скорост 335 км/ч 329 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
20,8 л 18,6 л
Базова цена 258 200 евро 230 027 евро
Коментари

Ферари Ферари Ферариииииииииии
Искам гоооооооо!!!! Никой друг не може да направи кола с такова въздействие и качества.

comments powered by Disqus