Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari HY-KERS 2012: Експерименталната фаза приключи

23.04.2012 17:52
Туит
Ferrari HY-KERS 2012: Експерименталната фаза приключи

Ferrari показа в Пекин следващата версия на HY-KERS програмата, предназначена за автомобилите на италианската компания със средноразположен двигател. Първият модел, който ще се възползва от хибридния силов тракт, вероятно ще бъде новият Enzo.

HY-KERS 2012, както е наречена условно системата, използва 12-цилиндров двигател с вътрешно горене, комбиниран с електрически мотор и скоростна кутия с два съединителя. Към тях е добавен спомагателен електродвигател, предназначен за периферните на основния ДВГ системи, като и самите батерии, които „могат да бъдат позиционирани съобразно свободното място и окончателната конфигурация на дадения модел”.

 

 

С тази конфигурация Ferrari ще запази мощността на своите мотори и дори може да я увеличи, като същевременно намали драстично нивата на вредните емисии, за да се вмести в новите изисквания по отношение на отделяните газове.

Подготовката й е отнела приблизително две години, след като още през 2010 г. в Женева дебютира първата й версия, предназначена обаче за модели с предноразположен двигател. Ако първоначалният вариант на HY-KERS позволява намаляване на вредните емисии с 30%, то HY-KERS 2012 достига 40% и се доближава до зададената още в началото на проекта цел от 1 кВт допълнителна мощност за един килограм екстра тегло.

KERS програмата на Ferrari във Формула 1 е фундаментална за „проектирането, инженеринга и конструирането на иновативния електрически мотор, който се използва, за да бъдат оптимизирани динамичните характеристики на автомобила, главно по отношение управлението на въртящия момент, контрола над сцеплението и разпределението на спирачното усилие”, се казва още в съобщението на италианците.

Водещият електродвигател използва единия съединител на скоростната кутия, за да осъществи връзката с единия от двата основни вала, като по този начин се гарантира плавната и мигновена работа на системата. При спиране той функционира като генератор и кинетичната енергия от обратния въртящ момент се използва за зареждане на батериите. За мениджмънта на цялата хибридна система, както и на периферните устройства като сервото за кормилната уредба, спирачките, климатика и т.н., отговаря новият електронен блок, който също е заимстван от Формула 1.

С HY-KERS 2012 завършва експерименталната фаза на проекта. В рамките на следващите няколко месеца инженерите на Ferrari ще започнат развойната дейност по интегрирането на системата в новите модели на компанията.

Коментари
comments powered by Disqus