Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari представи F2008

06.01.2008 17:01 3
3
2571824057
Туит

Днес Ferrari официално представи новия си болид F2008. Това е 54-ят едноместен автомобил на Скудерията, който ще се състезава във Формула 1. Шейкдаунът ще се състои на 7 януари на „Фиорано”, където Кими Райконен ще постави началото на предсезонната подготовка на отбора.

Конструкцията на автомобила, именувана условно 659, представя интерпретацията на техническия екип в Скудерията за правилата, които влизат в сила във Формула 1 през 2008 година. Най-съществената промяна е продиктувана от интеграцията на новата електроника SECU (Standard Electronic Control Unit), дело на MES (McLaren Electronic Systems), която ще бъде стандартна за всички отбори. Тя включва единичен контролен блок и софтуер, чиято развойна дейност приключва със старта на сезона.

Други области, които са променени вследствие на новите правила във Формула 1, са: скоростната кутия, която ще има жизнен цикъл от четири състезания; системите за безопасност – зоните на защита около каската на пилота са по-високи; използваните материали – ограничено е използването на композитните материали .

Вследствие наложените промени в техническите регулации теглото на автомобила се е покачило. Аеродинамичните компоненти са напълно преработени. Новата аеродинамика на болида обаче ще се появи за първи път на старта на сезона в Мелбърн. Развойната дейност в тази област ще продължи през цялата година. Монококът е допълнително изрязан под краката на пилота. Радиаторните кутии и капака на двигателя са изострени. Окачването е ревизирано в съответствие с новата аеродинамика.

Колесната база и разпределението на теглото са променени, за да бъде реализиран синхрон с новите правилата във Формула 1 и да се използва по-максимално добър начин информацията за гумите на Bridgestone, натрупана през миналата година.

Стандартизираната електроника налага премахване на помощните системи като тракшън контрола, спирането посредством двигателя и електронната система за старт. В резултат контролът над диференциала, двигателя и смяната на предавките е опростен.

Корпусът на скоростната кутия е изработен от карбон. Трансмисията по традиция е надлъжно разположена. За втора поредна година пилотите на Ferrari ще разчитат на системата за бърза смяна на предавките, която е синхронизирана с новата SECU, а нейната работа - оптимизирана. С оглед на промените в правилата и необходимата по-висока надеждност на скоростната кутия Shell предоставя на своя партньор нови смазочни материали. Спирачната система е усъвършенствана. Спирачните апарати са нови, както и концепцията по охлаждането им.

В съответствие с правилата, които ще важат през настоящия сезон, базисната структура на двигателя 056 остава непроменена. В периферията обаче има съществени корекции – всмукателните колектори и системата за подаване на горивото. Спазени са и нормите на Европейския съюз за използване на минимум 5,75% гориво от биологичен произход.

Голяма заслуга за развойната дейност върху автомобила имат технологичните партньори на Ferrari. Освен активното съдействие от страна на гореспоменатите Shell, Скудерията е получила подкрепата на Fiat Research Centre, особено що се касае до симулационните програми, както и на Brembo за работата върху спирачната система.

F2008 е олицетворение на сериозните усилия по време на проектната фаза, в оптимизацията на използваните материали и в качествения контрол, които имат за цел успешното представяне и възможно най-високите нива на сигурност за сезон 2008.

Технически характеристики

Шаси от въглеродни влакна, композитна структура

Диференциал: с ограничено приплъзване
Трансмисия: напречноразположена, полуавтоматична секвенционална (7 скорости + задна), система за бързо превключване на предавките
Спирачки: Вентилирани въглеродни дискове
Окачване: Независимо
Тегло: (с охладителна течност, смазочни материали и пилот): 605 кг
BBS колела: (предни и задни): 13 инчови (33 см)

Двигател тип 056

Брой цилиндри: 8
Архитектура: V 90°
Брой клапани: 32
Газоразпределение: пневматично
Работен обем: 2398 см3
Диаметър на буталото: 98 мм
Тегло: 95 kg
Впръскване: Magneti Marelli дигитална електронна инжекционна система
Запалване: Magneti Marelli статично електронно
Гориво: Shell V-Power ULG 64
Масло: Shell SL-1098 

по материали на Ferrari

Коментари

na4e
ФИА още малко и ще им сложи автоматични спирачки, контролирани от спътник, самозавиващ волан и фарове за мъгла...тука ограничения, там ограничния, това не можело, скоростната кутия не знам си какво , електрониката... то това почна да прилича повече на компютърна игра, отколкото на високоскоростно зрелище!

Shamoto
Надявам се Кими да ги разпилее и тази година.

Agent 007
Kimi Raikkonen is THE BEST!!!!!!!! >:-)

comments powered by Disqus