Френският съд отхвърли иска на Ferrari за блокиране на промените в правилника на Формула 1 за сезон 2010.
Скудерията пледираше, че с въвеждането на последните корекции в регламента на шампионата и най-вече на лимитирания бюджет, ФИА нарушава техническото вето, обещано на тима през 2005 г. От своя страна защитата на федерацията твърдеше, че италианският тим не е използвал своевременно възможностите, които има, за да стопира промените в правилника. Допълнителен коз на ФИА бе позицията на новите отбори-кандидати, които твърдят, че всяко отлагане на крайните срокове или евентуална промяна в регламента ще поставят под въпрос успешното реализиране на техните планове.Френският съд отхвърли иска на Ferrari днес, което означава, че крайният срок за подаване на заявките за участие във Формула 1 догодина остава 29 май. Лимитираният бюджет също ще получи зелена светлина при положение, че Асоциацията на отборите не отправи по-добро предложение към ФИА в рамките на следващата седмица.
Дали Ferrari ще продължи участието си в шампионата, ако федерацията остане непреклонна в решението си да ограничи догодина бюджетите на 40 милиона паунда и да наложи драстични рестрикции в техническия правилник за отборите, които не се съобразят с горната граница на разходите? Ако се съди по реакцията на тима след решението на съда днес, едва ли.
„Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos, iSport – това са отборите, които ще се състезават в тази Формула 1, която Мозли иска“, пише на официалния сайт на Скудерията. „Може ли да имаме световен шампионат с такива отбори? Дори и с респекта, който имаме към тях, се питаме дали те споделят ценностите, на които е базирана съвременната Формула 1, тази Формула 1, в която се състезават Ferrari, големите автомобилни производители и отборите, създали историята на спорта? Няма ли да е по-коректно да преименуваме шампионата на Формула GP3?“
Макс Мозли, естествено, изрази задоволството си от решението на съда. “Нито един участник няма право да поставя своите интереси пред тези на шампионата, в който се състезава“, коментира президентът на ФИА. „ФИА, отборите и търговските партньори продължаваме да работим здраво, за да осигурим доброто бъдеще на Формула 1 за сезон 2010 и нататък.“
Този уикенд в Монако Асоциацията на отборите ще преговаря отново с ФИА за предстоящите промени в правилника. И двете страни са единодушни, че двойният регламент е неприемливо решение, но федерацията настоява горната граница на бюджетите да остане 40 милиона паунда. Ако отборите и ръководният орган на Формула 1 постигнат някакъв консенсус относно бъдещето на шампионата, е много вероятно догодина на стартовата решетка да останат десетте настоящи тима плюс три нови. Ако преговорите отново се провалят, не е изключено Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull и Toro Rosso да изпълнят заканите си и да напуснат Формула 1.
Грюбер
Може да я прекръстят на Формула 0,03. Това отговаря на процента от феновете, които ще гледат състезанията догодина, ако си тръгнат големите отбори.