Системата на Red Bull за обдухване на задното крило не функционира напълно, обясни пилотът на екипа Себастиан Фетел.
Тимът използва своята версия на F-duct за първи път в днешните свободни тренировки, като само болидът на германеца беше оборудван с нововъведението. Фетел беше по-бърз от своя съотборник Марк Уебър в сутрешната сесия, но във втората не успя да изпревари австралиеца въпреки неговите проблеми с двигателя.
„Новата ни система не работи напълно и все още се нуждае от някои настройки. Отново ще погледнем как стоят нещата с нея, но изглежда обещаващо“, заяви Фетел пред репортери на турската писта „Истанбул парк“, която през уикенда ще домакинства седмия кръг от Формула 1.
“Далеч не ни беше лесно да внедрим системата в болида, особено с вече хомологирано шаси. Вариантът на McLaren определено е бил разработен за тяхното шаси, както смятам, че това са направили и от Sauber”, добави германецът, който дели първото място във временното класиране с Уебър.
„За нас беше голямо предизвикателсто да интегрираме F-duct в болида си, но момчетата свършиха отлична работа и когато съберете всички елементи от нея, се получава произведение на изкуството. Това е много сложно и интелигентно устройство, но ползите от него остават спорни“, заяви Фетел.
Германецът все пак е убеден, че екипът на McLaren, който беше най-бърз в свободните тренировки, ще има значително предимство в Турция заради успешната работа на своя F-duct.