Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА е знаела за проблемните дебитомери

20.03.2014 14:17 1
1
2571896532
Туит

Отборите и ФИА са били наясно с проблемите, които могат да предизвикат дебитомерите на Gill Sensors, още след първия тест през януари, коментира състезателният директор на McLaren Ерик Булие.

Даниел Рикардо бе дисквалифициран от Гран при на Австралия, след като ФИА отчете по-висок моментен разход от максимално допустимите 100 кг на час по време на надпреварата. От Red Bull обжалваха наказанието с довода, че данните от дебитомера на Gill Sensors не са точни.

Gill Sensors е официалният доставчик на ФИА за този компонент, чието значение става от първостепенна важност с оглед на новите правила. Федерацията организира публичен търг, но единствено британската компания пое ангажимента да се справи за поставените кратки срокове. Поради тази причина ултразвуковите дебитомери не могат да гарантират необходимата за целта точност и ФИА е била наясно с този проблем.

"Ясно е, че има някакви разминавания между отделните сензори", коментира Булие, цитиран от F1 Technical. "Те (Gill Sensors) работят заедно с ФИА по този въпрос още от януари. ФИА обаче взе твърда позиция още в Бахрейн на втория тест и недвусмислено заяви, че техният дебитомер ще бъде този, чиито данни ще са релевантни."

Успоредно с техническия правилник ФИА публикува в края на тестовете директива, която гласи, че хомологираните дебитомери на Gill Sensors ще бъдат основният механизъм за отчитане на моментния разход. В нея се казва още, че "ако в определен момент (ФИА) реши, че даден сензор има проблем, който не е отчетен от системата, то това ще се дискутира със съответния отбор и ще се активира резервната система. Тя използва модел за изчисляване на дебита, който включва корекционен фактор, определен от ФИА."

Булие потвърждава , че отборите са били информирани за това и че McLaren се е съобразил с предупрежденията на ФИА. "В крайна сметка, ние покрихме изискванията по време на състезанието, а и през целия уикенд, като и повечето тимове", допълва новият ръководител на McLaren.

Red Bull, за разлика от всички останали тимове, игнорира предупреждението на ФИА за допълнително ограничаване на дебита на горивото, което в крайна сметка доведе до дисквалификацията на Рикардо. Обжалването на австрийския тим ще се разглежда в началото на идния месец.

Коментари

Kalin
Защо се казва ФИА, а не ФЕРАРИА?

comments powered by Disqus