Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА: FOTA знае много добре за какво става въпрос

09.07.2009 16:09
Туит

Представителите на FOTA са били уведомени неколкократно, че за да има някакви промени в правилника за сезон 2010, е нужно останалите пет отбора да дадат своето съгласие, настоява ФИА.

Осемте тима на FOTA напуснаха срещата на „Нюрбургринг“ вчера, на която трябваше да се обсъждат правилата за догодина. Причината за радикалните им действия е позицията на ФИА, че асоциацията може да участва в дебатите единствено като наблюдател, а крайното решение за промените трябва да бъде взето от останалите пет отбора – Force India и Williams от една страна и новаците US F1, Manor и Campos от друга.

„Преди FOTA да реши, че ще напусне вчерашната среща на Техническата работна група, президентът на ФИА писа на два пъти до президента на FOTA, за да му напомни, че промените в правилника за 2010 година в шампионата на ФИА по Формула 1 трябва да бъдат одобрени от петте отбора, които подадоха своите заявки за следващия сезон при вече публикувани регулации“, се казва в официалното изявление на ФИА.

„Причината за това е от една страна Международният спортен кодекс, а от друга – фактът, че заявените отбори имат договор с ФИА, който нито Общото събрание, нито Световният съвет може да анулира. Всеки с елементарни познания в областта на законодателството в моторните спортове го знае. Резултатът е, че петте тима, които са заявили участие за световния шампионат през 2010 година, трябва да одобрят всички планирани промени за следващия сезон. Предположенията, че FOTA са били информирани за това едва на срещата вчера, са просто неверни.“

В изявлението на ФИА също се обяснява какви са причините подписването на споразумението „Конкорд“ да бъде забавено. Според федерацията FOTA не е била склонна да парафира варианта от 1998 г. с някои изменения, каквато беше първоначалната идея, и е изпратила нов документ, чийто обем е 350 страници. Юридическият екип на ФИА обаче работи активно, за да може споразумението „Конкорд“ за 2009 г. да бъде подписано в рамките на следващите няколко дни.

Вероятно за всички вас комуникацията между ФИА и FOTA изглежда абсолютно объркваща. Нали все пак двете страни се споразумяха миналия месец? Причината за поредния скандал обаче е повече от проста. Осемте отбора на FOTA искат да дърпат конците при определянето на регламента, но за да се случи това, трябва останалите пет тима да са съгласни с тях. Законът изисква всички промени в правилника да бъдат гласувани с единодушие, естествено при положение че той е публикуван (както сега). Петте отбора в случая получават власт, с която на практика могат да манипулират FOTA и да си издействат допълнителни бонуси за сезон 2010. Въпросът е какво е склонна да предложи асоциацията?

Коментари
comments powered by Disqus