Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА не вижда проблем с F-duct системата на Mercedes

22.03.2012 13:01
Туит

ФИА обяви, че F-duct системата на Mercedes, която се активира от DRS, е напълно легална и оспорването й от страна на Red Bull и Lotus е неоснователно.

Red Bull и Lotus поискаха от ФИА да бъде разяснен правилникът относно активираните от пилота елементи, които влияят върху аеродинамичната ефективност на автомобила. Според тях системата на Mercedes не е пасивна, както екипът на Рос Браун твърди, и е в разрез с изискването състезателят да не оказва ефект върху аеродинамиката посредством своите действия.

Базираният в Бракли тим се възползва то това, че самите F-duct системи не са забранени във Формула 1, а активирането им от страна на пилота. В резултат W03 се сдоби с такъв механизъм, който започва да работи, когато горният елемент на задното крило промени своята позиция при задействането на DRS.

На този етап все още не е ясен точният принцип на работа, но се предполага, че въздушната струя, постъпваща чрез двата отвора в задното крило, се отвежда към предното, за да намали челното му съпротивление при активиран DRS. По този начин балансът на автомобила остава неутрален, независимо от това че изначално системата "подвижно крило" предполага доста по-ниско аеродинамично притискане на задната ос.

На теория това би трябвало да даде предимство на Mercedes не само на правите заради по-ниското челно съпротивление, но и в бързите и средно бързи завои заради добрия баланс. По време на самото състезание, когато DRS се използва единствено за атака, обаче ползите едва ли ще са толкова сериозни, колкото в квалификациите, когато няма ограничения за активацията на системата.

Вероятно именно тази концепция е допринесла за доброто представяне на Mercedes, особено на Шумахер, на „Албърт парк“ миналата седмица, когато той потегли четвърти. За съжаление германецът отпадна още в самото начало заради повреда и темпото му в дълга серия остана тайна. При Розберг обаче то не бе особено добро, което потвърждава горните предположения.

Това, че ФИА остава твърдо на позицията, че активираният от DRS F-duct на Mercedes не е в противоречие с правилника, поставя Red Bull и Lotus пред две възможности. Първата е да оспорят легалността му съда, а втората – да започнат развитието на подобна система за своите автомобили.

Коментари
comments powered by Disqus