Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА: Няма да предоставим контрола на FOTA

16.06.2009 16:23
Туит

ФИА предупреди Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA), че опитите й да поеме контрола върху определянето на правилата и върху търговските права са неприемливи и обясни защо настоява за въвеждането на лимитирания бюджет.

Напрежението между Международната федерация по автомобилизъм и осемте отбора във FOTA (без временно отстранените Force India и Williams) се покачва с всеки изминал час. Медиите непрестанно коментират конфликта на интереси между двете страни, като в повечето случаи критиката е отправена директно към Макс Мозли и компанията. Ето защо ФИА днес публикува официално съобщение, в което подробно се обясняват причините федерацията да поддържа толкова категорична позицията си относно правилника за сезон 2010 и в частност лимитирания бюджет.

„ФИА и Ръководството на Формула 1 (FOM) работиха десетилетия, за да направят от световния шампионат по Формула 1 най-популярния моторен спорт в цялата му история“, се казва в официалното изявление. „В светлината на успеха, който жъне шампионатът на ФИА, FOTA – формирана от участници, които идват и си отиват – си е поставила две цели: да поеме от ФИА контрола върху правилата във Формула 1 и да си присвои търговските права. ФИА не може да приеме тези две цели.“

От Международната федерация по автомобилизъм са категорични, че няма да променят становището си относно лимитирания бюджет, тъй като повечето опити от близкото минало за намаляване на разходите чрез ограничаване на техническия правилник са се оказали неуспешни. В този смисъл единственият начин Формула 1 да се справи с кризисната ситуация, е да се въведе горна граница на бюджетите. По този начин ще бъдат стимулирани иновативните решения и спортът няма да загуби присъщите си изобретателност и желание за иновации.

След напускането на Honda в края на 2008 година от ФИА са попитали президента на Ferrari и FOTA Лука ди Монтедземоло дали производителите могат да дадат гаранции, че ще останат в шампионата, за да не се повтаря критичната ситуация от началото на този сезон. Същевременно екипът на Макс Мозли е започнал преговори с FOTA за намаляването на разходите, за да се гарантира бъдещето и на заводските, и на частните отбори. Каква е била реакцията?

„Г-н (Лука) ди Монтедземоло обеща да осигури съответните гаранции от страна на основните автомобилни производители (да не се бърка с гаранции от страна на отборите). Продължи да обещава през зимата, направи го и на срещата, която имаше с президента на ФИА на 23 януари 2009 г. Но така и не последва писмено съобщение – дори и от компанията на г-н ди Монтедземоло – Fiat.“

„Междувременно FOTA и г-н ди Монтедземоло отказваха всички срещи, организирани с цел да се дискутират механизмите за ограничаване на разходите. Няма нужда, беше отговорът, който ФИА получаваше. Мерките, взети от FOTA, уж бяха адекватни и късата стартова решетка трябваше да се компенсира от трети автомобил за тимовете на производителите. През март стана ясно, че FOTA не възнамерява да улесни процеса на влизане на нови отбори, въпреки че преди настояваше за обратното.“

В следващата част от изложението ФИА представя историята на преговорите между двете страни и нежеланието на FOTA да води конструктивни преговори. Обясняват се плюсовете на новия технически регламент и причините за последните седем години във Формула 1 да се появи само един нов тим – Super Aguri, който в крайна сметка така и не оцеля. В документа дори е представена комуникацията между двете страни, която според ФИА потвърждава тезата, че FOTA е ръководена от лични интереси, а не от интересите на спорта.

„ФИА е твърдо решена да намери най-доброто решение за Формула 1. Винаги е била отворена към преговори и е готова да направи приемливи компромиси, но при положение че си запази правото да ръководи спорта така, че всички участници да имат полза. Стартовата решетка във Формула 1 за 2010 година ще бъде пълна, като правилникът ще бъде само един. От изключителна важност е той да включва ясен и прецизен механизъм за регулиране на финансите“, е заключението на ФИА.

Пълната публикация, но на английски език, може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus