Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА отново подхвана темата за стандартизираните двигатели

27.10.2008 15:47
Туит

ФИА продължава да натиска за стандартизация на двигателите във Формула 1, въпреки че се договори с Асоциацията на отборите (FOTA) ресурсът на настоящите единици да бъде удължен от два на три старта, а не да се предприемат радикални мерки относно силовия тракт.

По време на китайската Гран при ФИА официално заяви намерението си да стандартизира силовия тракт във Формула 1 за периода 2010 – 2012 година. Производителите се противопоставиха на тази идея, като част от тях заплашиха да напуснат шампионата, въпреки че при подобен подход разходите на всеки тим ще спаднат драстично.

Компромисът между двете страни бе постигнат миналия вторник в Женева, където Макс Мозли и FOTA, представяна от Лука ди Монтедземоло и Джон Хаует, се съгласиха ресурсът на настоящите V8 да бъде удължен от две на три състезания и производителите да предоставят по 25 единици за сезон на независимите отбори срещу 10 милиона евро.

В понеделник обаче ФИА публикува ново изявление, в което се казва, че заинтересувани към стандартния силов тракт страни са поискали по-детайлна информация относно изискванията към търга – технология, разходи, цикъл на смени и т.н. Тя е достъпна на официалния сайт на Федерацията, като пълните документи може да видите тук .

Производителите ще имат право сами да изработват своите двигатели, но при положение, че се придържат стриктно към конструкцията на унифицираната единица. Разликите в потенциала на отделните агрегати – нещо, което провокира сериозен диспут през последните месеци във Фомула 1, обаче ще бъдат елиминирани.

„ФИА възнамерява да вземе такива мерки, че всички двигатели, включително и тези, осигурени от спечелилия търга доставчик, да не се различават по отношение на мощността с повече от един процент и че тази разлика няма да се променя през целия жизнен цикъл на двигателя. При това положение ще бъде неуместно производителите сами да изработват своите двигатели, тъй като разходите ще бъдат по-големи.“

В изявлението си от днес ФИА информира за крайните срокове относно заявките на компаниите, които желаят да се включат в търга за стандартни двигатели и скоростни кутии. 7 ноември е последната дата за заинтересованите страни, които предлагат оферта или само за унифициран мотор, или за мотор в комплект със скоростна кутия. При положение, че Федерацията избере опцията с две компании (отделно една за двигателите и друга за трансмисиите), е възможно търгът за скоростните кутии да бъде отворен наново докато се постигне окончателно решение относно целия силов тракт.

Не е ясно кои компании са проявили интерес към предложението на ФИА за единен доставчик на двигатели и скоростни кутии, но с оглед на срещата между Макс Мозли и FOTA е логично да предположим, че не става дума за такива, които по настоящем участват във Формула 1.

Коментари
comments powered by Disqus