ФИА ще въведе нови по-стриктни тестове, чрез които да елиминира огъването на страничните елементи на предното крило при движение с висока скорост.
Темата за подвижните предни крила далеч не е нова за Формула 1. ФИА на няколко пъти коригира процедурите си за тестване заради Red Bull и начина по-който австрийците заобикаляха член 3.17.8 на техническия правилник, забраняващ подвижните аеродинамични елементи.
Сагата започна през 2010 г. и въпреки това далеч не е приключила. Последното решение на Федерацията е за нова промяна в тестовата процедура, чрез която ще се контролира и огъването на страничните хоризонтални елементи на предното крило. Досега единствено основният панел подлежеше на проверка.
"Върху целия профил на всеки от страничните хоризонтални елементи ще се прилага сила от 60 нютона. При тази процедура огъването не трябва да надхвърля 3 мм, измерени във вертикална посока спрямо аеродинамичния елемент", се казва в директивата на ФИА.
Промяната вероятно ще засегне всички отбори и ще ги принуди да ревизират настоящите си концепции. Това трябва да се случи преди Гран при на Канада, която започва със свободните тренировки в петък на 5 юни.