Стратегическата комисия към Формула 1 гласува серия от ключови промени
След наказанията на Нико Розберг във Великобритания и на Дженсън Бътън в Унгария се надигна сериозен вой срещу ограниченията, която ФИА налага върху комуникацията между питуола и бокса. Недоволството провокира Федерацията да преосмисли позицията и да коригира тълкуванието на член 27.1, който гласи че всеки пилот трябва да управлява автомобила си "самостоятелно и без чужда помощ".
Единствената категорична забрана от Гран при на Германия нататък ще бъде за комуникация между старта на загряващата обиколка и началото на състезанието, като целта е пилотът сам да подготвя стартовата процедурата както и досега. През останалото време обаче всички ограничения падат. По този начин ФИА се надява "да осигури по-добро съдържание за феновете и зрителите, тъй като отборите вече ще трябва да предоставят на носителя на търговските права неограничен достъп до радиокомуникацията си".
Второто ключово решение на Стратегическата комисия към Формула 1 засяга системата за защита на кокпита. Бърни Екълстоун и отборите са се противопоставили на ФИА в опитите й да направи halo концпецията задължителна за следващия сезон. И през 2017 г. кокпитът ще бъде изцяло открит, но плановете на ФИА са след съответните тестове и проучвания системата за защита да бъде внедрена за сезон 2018.
На срещата е била подвигната и темата за старта зад сейфти кар при мокра писта. Понастоящем, когато автомобилът за сигурност се прибере в бокса, състезанието започва с летящ старт. Промяната, която ФИА иска да направи, е пилотите отново да заемат първоначалните си места на решетката и да извършат класическия старт. Очаква се ФИА да забрани влизането в бокса за периода със сейфти кара начело, да задължи състезателите да потеглят с гуми за мокро и да останат с тях на трасето поне една обиколка след началото.