Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА потвърди за новите двигатели

30.06.2011 11:03
Туит

ФИА официално потвърди, че 2,4-литровите атмосферни V8 двигатели във Формула 1 ще отстъпят място на 1,6 V6 с принудително пълнене.

По първоначален план замяната на настоящите двигатели трябваше да се осъществи през 2013 г. и то с 1,6-литрови редови четирицилиндрови турбо. Mercedes, Ferrari и Cosworth обаче не бяха съгласни с подобна промяна и пледираха най-малкото за отлагането й, докато от Renault твърдо настояваха първоначалният план да бъде реализиран.

Компромисното решение, до което стигнаха четирите компании миналата седмица, е работният обем да бъде запазен, принудителното пълнене – също, но архитектурата да бъде V6 и всичко това да се случи през 2014 г., а не през 2013-а. Зелените технологии, които трябваше да съпътстват трансформацията от 2,4 V8 към 1,6 редови турбо, остават валидни въпреки избора на различна архитектура.

Комисията по Формула 1 към ФИА прие предложението, но оставаше и Световният съвет да го ратифицира, което се случи тази сряда. „Новият двигател ще бъде V6 1,6-литров турбо, оборудван със системи за възстановяване на енергията. Тази нова формула влиза в сила от началото на Световния шампионат по Формула 1 към ФИА през 2014 г.“, се казва в изявлението на федерацията.

Първоначалното предложение бе новите мотори да бъдат ограничени на 12 000 об./мин, но отборите настояват за 15 000. Не е ясно дали ФИА се е съобразила с тяхното желание и дали другата идея – за отлагане с една година на промените по шаситата, планирани първоначално за 2013 г., е обсъждана.

Коментари
comments powered by Disqus