Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА предлага план за развитие на KERS

17.04.2008 10:04
Туит

ФИА представи ориентировъчен график за развитието на системите за повторно използване на кинетичната енергия във Формула 1.

С писмо, изпратено до всички отбори, президентът на ФИА Макс Мозли представя поетапното развитие на KERS за периода 2009 – 2013 година.

През следващия сезон отборите ще имат право да генерират допълнителни 60 кВт от възстановената енергия. Това означава, че в рамките на една обиколка, при активиране на бутона за моментно увеличаване на мощността, пилотите ще имат на разположение допълнително 400 килодажула.

Мозли предлага отборите да удвоят този лимит за 2011 г. За сезон 2013 се очаква регенерираната енергия от двете оси (не само от едната както ще е първоначално) да достигне 200 кВт и 1,6 мегаджаула на обиколка. За тогава ФИА предвижда и въвеждането на новите нискобюджетни двигатели, които ще заместят настоящите, хомологирани до края на 2012 г.

Президентът на ФИА желае в бъдеще новите системи да регенерират енергия не само от осите на автомобила, но и от други източници (например топлината, която се отделя при работата на двигателя). По всяка вероятност това няма да е задължително изискване, но ще бъде привлекателно за отборите, тъй като възстановената енергия ще се предава директно на задвижващия тракт, а не посредством „бууст бутон”.

„В допълнение към KERS може да позволим регенериране на максимум 20 кВт от охладителната система за 2011 г. например”, се казва в обръщението на Мозли. „Идеята е тази енергия да се използва напълно свободно. Това ще бъде напълно нова концепция, която ще съдейства за развитието на серийните автомобили. По всяка вероятност няма да задължим отборите, но те самите ще са мотивирани да се възползват от концепцията. По-късно, през 2013 г., с появата на новите двигатели, може да разрешим и повторното използване на енергията от изгорелите газове.”

В края на писмото си Мозли уточнява, че това са само предложения, които предстои да бъдат обсъдени, а не регулации. Президентът на ФИА се надява през юни вече да има яснота относно развитието на системите, за да може и Световният съвет да разисква върху новите правила.
Коментари
comments powered by Disqus