Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FIA променя тестова процедура

28.03.2007 10:03
Туит

С началото на сезона във Формула 1 стартираха и първите пререкания относно легалността на някои от компонентите, използвани в новите болиди на отборите. След финала на Гран при на Австралия, босът на McLaren Рон Денис обвини косвено екипа на Ferrari, че използва конструкция, която позволява на пода на F2007 да се движи при високи натоварвания. Отговорът на FIA вече е факт: тестът, който се използва за проверка на този елемент, ще бъде коригиран.

Според Autosport, техническият директор на McLaren Пади Лоу е отправил запитване към FIA дали MP4-22 може да бъде оборудван с аналогично устройство, представяйки нагледно системата, която използва екипът на Ferrari. Описаната процедура реално има за цел да насочи вниманието на FIA към спорната конструкция на F2007 и ефектът вече е налице: техническият делегат на Международната автомобилна федерация Чарли Уайтинг заяви, че теста за „огъване“ ще бъде коригиран.

За да премине техническия преглед, подът на болидите във Формула 1 се подлага на натиск от 500 нютона, като огъването не трябва да преминава определена граница. Според McLaren, екипът на Ferrari използва подобен на пружина елемент, който преминава тестовата процедура, но при високи скорости изпълнява ролята на подвижен аеродинамичен компонент, което е в разрез с правилника на FIA.

Спорната конструкция, която по всяка вероятност се прилага и от BMW, е причина за промяна в процедурата по проверка на легалността на пода. За Гран при на Малайзия FIA ще извършва тестовете срещу „огъване“ след демонтаж на всички поддържащи елементи. При тази постановка специфичната конструкция на F2007 може да се окаже несъответна на регулациите и съответно да бъде категоризирана като нелегална.

Две са възможните следствия. Ако концепцията на Ferrari отговаря на техническите регулации, дори и след промяната в тестовите процедури и наистина има ефект относно представянето на автомобила, конкурентните екипи ще се насочат към аналогични разработки. Ако конструкцията на италианския тим не отговаря на изискванията на FIA, се очаква регрес за F2007, което директно накланя везните в полза на McLaren.

Коментари
comments powered by Disqus