Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА публикува пълния доклад по случая с двойните дифузори

21.04.2009 08:44
Туит

ФИА потвърди предположенията на Адам Пар, че в миналото екипът на Ferrari е използвал вратичка в правилника при развитието на своите автомобили, подобна на тази, която позволи на Brawn GP, Toyota и Williams да конструират двойните дифузори.

Преди старта в Шанхай изпълнителният директор на Williams Адам Пар постави под въпрос легалността на автомобилите, които отборът на Ferrari е конструирал в миналото. Тим-шефът на Скудерията Стефано Доменикали оспори истинността на неговите думи, но в пълния доклад на ФИА по изслушването за двойните дифузори се казва изрично, че отборът на Ferrari е използвал „техническо нарушение“, което е било толерирано в миналото.

„От Ferrari признаха, че в миналото много отбори, включително и Ferrari, са разчитали на съставени от няколко компонента вертикални преходи и твърдяха, че подобна интерпретация (включително и тяхната) представлява техническо нарушение, което се е толерирало“, се казва в пълния доклад по случая с двойните дифузори, публикуван в понеделник от ФИА.

Спорът относно легалността на Brawn GP, Toyota и Williams е бил базиран около това дали при техния дизайн се образува отвор или не. „Отборите, чийто дизайн е оспорван, и ФИА смятат, че наличието на свободни пространства между отделните повърхности е позволено, стига върху тези повърхности да няма отвори. Според тях разстоянията между отделните повърхности не са отвори с оглед член 3.12.5.“, се казва в доклада.

ФИА не се съгласи и с позицията на Red Bull, че ръководният орган на Формула 1 е отхвърлил легалността на този дизайн през 2007 година, когато е обсъждана подобна концепция. „Въпросите, поставени пред ФИА при предишни случаи, са различни и отговорите им са били напълно коректни и съобразени с настоящата позиция.“

Отборите, оспорвали дизайна на двойния дифузор, са използвали и желанието на ФИА за ограничаване на разходите във Формула 1, за да наложат своята позиция. Ако тази концепция бъде обявена за легална (както се и случи), седемте останали тима ще трябва да похарчат огромни суми, за да конструират свои версии на двойния дифузор, твърдят Ferrari, Renault и Red Bull.

Становището на ФИА по този аспект на „дабъл-декър“ дифузорите обаче е категорично. „Вероятността отборите, които не използват оспорвания дизайн, да вложат определени ресурси в развитието им, не засяга по никакъв начин юридическата преценка дали този компонент е съобразен или не с техническия регламент.“

Коментари
comments powered by Disqus