Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА публикува промените в спортния правилник за 2010

12.02.2010 11:25
Туит

ФИА потвърди официално, че няма да публикува теглото на болидите преди старта на всяка Гран при. През 2010 г. влиза в сила забраната за презареждане, което означава, че подобна информация щеше да бъде полезна не от гледна точка на стратегиите, а заради възможността да се изчисли средния разход на различните марки двигатели.

Федерацията представи на официалната си страница спортния правилник за сезон 2010, в който точката за публикуване на теглата вече отсъства. Интересни промени има и в частта относно смяната на гуми. „Използването на всякакви автоматични устройства за повдигане на който и да е компонент от автомобила по време на състезание е забранено“, се казва в подновения правилник.

В регулациите е описана също новата точкова система (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) и наскоро приетото изискване пилотите, които са участвали в последната фаза от квалификациите, да стартират със същите гуми, с които са постигнали най-бързата си обиколка.

От ФИА разясняват и частта с допълнителните тестови дни, на които отборите ще имат право, при положение че им се налага да заменят титулярния пилот с резервен за даден старт. Задължително изискване ще бъде това резервният състезател да не е участвал във Формула 1 през последните две календарни години. Тестът може да се проведе само на писта, която не е домакин на старт от Формула 1 и в периода от 14 дена преди и 14 дена след смяната на пилотите. Ако резервата тества, а в крайна сметка титулярът кара в съответното състезание, този ден тестове ще бъде „удържан“ от предсезонната подготовка на отбора през следващата година.

Промяна има и в частта за двигателите, като за нея също сме писали по-рано. „Ако даден пилот използва повече от осем двигателя (в рамките на сезона), той ще бъде наказан с десет места назад на стартовата решетка за първото състезание, в което допълнителният двигател се използва“, пише в правилника. „Ако в рамките на един състезателен уикенд пилотът използва два допълнителни двигателя, той ще бъде наказан с десет места назад за това и за следващото състезание.“

Ако по някаква причина даден пилот се забави по време на загряващата обиколка, загуби места и не може да ги навакса до първата линия на сейфти кара, той ще трябва да стартира от питлейна, се казва още в обновения правилник.

ФИА потвърди още компонентите, които трябва да бъдат хомологирани преди началото на сезона и по тях не могат да се правят модификации (възможни са единствено при проблеми с надеждността и при съображения за сигурност). Става дума за „клетката“, в която е пилотът, базисните и вторичните структури за безопасност при преобръщане, предните и задните краш структури, предните и задните колела.

Пълния правилник може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus