Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА разтълкува промените в спортния правилник

04.01.2012 17:23
Туит

Международната автомобилна федерация направи някои промени в правилата при защита на позиция във Формула 1, които влизат в сила за сезон 2012.

До този момент пилотите имаха право само на една дефанзивна смяна на посоката, без да се връщат на състезателната линия преди завой, което се приемаше като втора маневра. За новия шампионат обаче това ще се промени. Те ще могат да предприемат защитно движение и при определени условия да се върнат на състезателната траектория. За да го направят обаче, те ще трябва да оставят достатъчно място между своя болид и края на пистата преди подхода за съответния завой.

От ФИА поясняват, че остава възможността за само една промяна на посоката при защита. „Повече от една смяна няма да бъде позволена. Всеки пилот ще може да се върне обратно на състезателната линия, след като преди това вече е излязъл от нея за защита на позицията си, ако остави поне един автомобил място между неговия собствен болид и очертанията на пистата преди влизане в завой“, се казва в съобщението на централата.

ФИА разясни също и правилото, което позволява на затворените с обиколка или повече пилоти да изпреварват автомобила за сигурност и да се връщат в дъното на колоната.

„Ако директорът на състезанието прецени, че е безопасно и съобщението „Затворените с обиколка автомобили могат да изпреварват“ се появи на тайминг мониторите, всеки автомобил, който е бил затворен от лидера, ще трябва да мине пред автомобилите от водещата обиколка и автомобила за сигурност“, гласи правилника.

„Това ще важи за затворените с обиколка автомобили само до момента, в който те пресекат старт-финалнта линия в края на обиколката, по време на която те са пресекли първата линия на автомобила за сигурност за втори път след появата на автомобила за сигурност.“

„След като са изпреварили автомобилите, които са във водещата обиколка и автомобила за сигурност, те трябва да минат през пистата със съобразена скорост, без да се изпреварват и да заемат позициите си зад автомобилите, които са водени от автомобила за сигурност. Докато бъдат изпреварвани, за да има гаранции, че това ще се изпълни безопасно, автомобилите във водещата обиколка трябва да следват изрично състезателната линия или да я напускат единствено когато това е неизбежно.“

„Ако директорът на състезанието прецени, че условията на пистата не позволяват изпреварване, на тайминг мониторите ще се появи съобщение „Изпреварването е забранено“.“

Коментари
comments powered by Disqus