Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА ще ограничи използването на DRS

16.11.2012 09:32
Туит

Догодина ФИА ще ограничи използването на DRS по време на свободните тренировки и квалификацията. Очакват се и нови тестове относно легалността на предното крило.

Системата за намаляване на челното съпротивление дебютира във Формула 1 през 2010 г. и отборите вече натрупаха сериозен опит в тази насока, който резултира до конструирането на така наречените двойни DRS. Догодина тяхната употреба ще бъде забранена, но това няма да е единствената рестрикция в областта. Очаква се ФИА да премахне и правилото, което позволява на пилотите да активират своя DRS свободно по време на тренировките и квалификациите.

Причината за тази промяна е свързана със сигурността на пилотите. Ефективният DRS и максимално ранното му отваряне са от ключово значение за добрия резултат в квалификацията, но това води до сериозен риск от катастрофи. Ето защо догодина системата за намаляването на челното съпротивление ще може да се използва единствено в обозначената DRS зона без значение от това дали става дума за тренировка, квалификация или състезание.

„Ще забраним използването на DRS по време на тренировките и квалификацията с изключение на местата, които ще бъдат използвани в самото състезание”, коментира техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг за Autosport. “Наскоро информирахме отборите за това наше решение, което е провокирано от съображения за сигурност.”

„Имаше няколко инцидента, след които пилотите ми обясниха, че това (ранното отваряне на DRS) е често срещана причина за катастрофи. Монзина могат да кажат, че ранното отваряне на DRS не се различава много от прекалено ранното отваряне на дросела, но DRS е система, която работи на принципа включено/изключено, докато газта може да се дозира.”

Друга промяна, която се очаква догодина, засяга тестовете, които проверяват доколко статично е предното крило. Правилникът на Формула 1 забранява подвижната аеродинамика, но част от отборите, в това число и Red Bull, който е пионер в областта, намират механизми да променят формата на аеродинамичните си компоненти при различни условия посредством използването на специални материали.

По време на Гран при на Абу Даби, когато Себастиан Фетел влезе в бокса за смяна на предното крило, се видя ясно, че носът на RB8 се деформира с лекота при натиск от страна на механика. Специално тази зона позволява подобни интерпретации, коментира Уайтинг, но догодина ФИА ще затегне изискванията относно твърдостта на самото предно крило и носещите го елементи.

Коментари
comments powered by Disqus