Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА ще пази главата на пилота с титаниева конструкция

26.04.2012 15:55
Туит

ФИА продължава да експериментира с различните възможности за защита на пилота от удар с откъснало се колело. Последната концепция на института, който се грижи за развитието и прилагането на технологии, гарантиращи безопасността на състезателите, разчита на тръбна конструкция, позиционирана пред главата на пилота.

Институтът на ФИА работи активно по обезопасяването на зоната около главата на пилота след инцидента в Унгария, който през 2009 г. за малко да коства живота на Фелипе Маса и след трагичната кончина на Хенри Съртийс на "Брандс Хеч".

Преди близо година бе показана и първата концепция, която с помощта на специално челно стъкло, затваря кокпита, но недостатъците, които провокира тя, доведоха до появата на втора версия. При нея пред главата на пилота е монтирана титаниева конструкция, изработена от екипа на Lotus. Тя трябва да издържа на натоварването, което тежащата приблизително 20 кг гума прилага при скорост от 225 км/ч.

 

 

„Тръбната конструкция върши много добра работа”, коментира Анди Мелър, техническият съветник към Института на ФИА. „Той пази главата на пилота от летящото колело. Пробвахме да изстрелваме колелото както централно спрямо автомобила, така и странично. И при двата теста самата гума се пука, което според нас е добре, тъй като впоследствие колелото няма да отскача много. Спира много по-бързо, когато в гумата не е под налягане.”

Екипът, отговорен за развитието на новата технология, е окуражен от първите резултати, но на този етап става дума единствено за проучване. „Все още не сме избрали някакво крайно решение”, допълва Мелър.

Коментари
comments powered by Disqus