ФИА ще проучва варианти как автомобилите във Формула 1 да станат по-трудни за управление. Промени обаче ще има най-рано през 2016 година.
Темата за физическото натоварване, което понасят пилотите по време на стартовете от Формула 1, стана особено популярна напоследък заради множеството коментари, че настоящите автомобили са прекалено лесни за управление. Договорът на 16-годишния Макс Верстапен с Toro Rosso допълнително наля масло в огъня и Стратегическата група е отворила темата на последната си среща.
ФИА ще стартира проучване по въпроса и с помощта на отборите ще събере необходимата информация в рамките на следващите няколко месеца. Сферите, на които ще бъде отделено най-голямо внимание, са сцеплението на гумите, размерите на автомобила и аеродинамиката. Очаква се резултатите от анализа на ФИА да бъдат готови следващата година, но промени ще има най-рано през 2016-а.
Пилотирането на автомобил от Формула 1 продължава да бъде изключително сложно, но причината за това са множеството параметри, които пилотът трябва да следи в реално време, и постоянните корекции, които трябва да прави по настройките. Физическото натоварване обаче е твърде ниско за шампионат, който претендира да е на върха в пирамидата.
След дебюта си с екипа на Caterham в петъчните тренировки на "Монца" Роберто Мери например заяви, че автомобилите от Формула 1 се карат по-леко от тези на Световните серии на Renault. Позицията на Даниел Рикардо бе сходна. "Не казвам, че това е разходка в парка, но е доста по-лесно отколкото преди няколко години", коментира австралиецът.