Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА ще разследва процедурата по спиране в бокса

26.07.2013 16:58
Туит

ФИА е стартирала мащабно проучване в областта на процедурата по спиране в бокса, за да установи дали са нужни нови промени в правилата с оглед осигуряване на максимална безопасност.

След Гран при на Германия, когато едно от колелата на Марк Уебър удари оператор в питлейна, бяха въведени серия от промени в правилника относно максималната скорост и присъствието на служители на медиите там. ФИА обаче не смята, че това е достатъчно и е започнала собствено разследване в областта, за да прецени какви други промени евентуално биха подобрили безопасността.

"ФИА работи много активно в тази насока", коментира спортният директор на McLaren Сам Майкъл. "Поискаха информация от всички отбори как работи светлинната система, как се освобождава автомобилът и какви действия се извършват по време на престоя му в бокса. Те не само поискаха тази информация, но и дойдоха при нас, за да видят всичко на живо, за да проверят оборудването ни и да проследят как преминава бокса. Мисля, че те стигнаха до заключението, че най-важно е да се обърне внимание върху същината на проблема - колелото да бъде здраво закрепено."

Преди Гран при на Унгария тим-шефовете обсъждаха вариант за налагане на минимално време при спиране в бокса, но така и не стигнаха до консесус по този въпрос. Бе въведено обаче наказание от 10 места назад, ако даден пилот напусне бокса без едно или повече от колелата му да са фиксирани правилно.

Според Сам Майкъл такива рестрикции обаче не премахват човешкия фактор, който в повечето от случаите е причината за подобни инциденти. Ето защо трябва да се работи в посока система за автоматично потвърждаване при правилно фиксиране на колелото върху главината.

"Все още ни трябват година или две, за да подготвим такава надеждна система. Засега сме в начална фаза. Също така смятам, че няма как да елиминираме напълно човешкия фактор, ако няма сензорна система, която да дава сигнал, когато колелото е затегнато както трябва. Тя може да се комбинира с потвърждение от страна на механика, който от своя страна да освобождава автомобила. Ако пък има проблем с някой от сензорите, системата трябва да отчита какъв е проблемът и да спре освобождаването на пилота преди процедурата да е завършена."

Коментари
comments powered by Disqus