Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА ще забрани обдухването на дифузорите

18.05.2011 11:40
Туит
ФИА ще забрани обдухването на дифузорите

ФИА обмисля да забрани на отборите да използват мапинг на двигателите, който гарантира наличието на стабилен поток изгорели газове дори и при спиране. Това означава, че ефектът на т.нар. обдухани дифузори ще намалее драстично, ако тази корекция в правилника се реализира.

Според Autosport Международната федерация по автомобилизъм е информирала тимовете след Гран при на Турция, че за старта в Испания потокът изгорели газове при спиране не трябва да надвишава 10% от своя максимум и че педалът на газта не трябва да се използва за подобряване ефективността на аеродинамичния пакет.

След корекциите в правилника за сезон 2011 отборите концентрираха усилията си по развитието на новите автомобили главно върху системите за обдухване на дифузора, които ускоряват въздушния поток около него и оптимизират ефективността му благодарение на изгорелите газове. Най-радикално в тази насока е решението на Renault, тъй като изпускателните тръби на R31 са разположени директно под радиаторните кутии.

За да не се променят нивата на аеродинамично притискане при връщането на газта, отборите са принудени да използват такива настройки на двигателя, които да поддържат количеството изгорели газове стабилно. ФИА ще „атакува“ отборите именно по този показател, като първоначалните планове на федерацията са били забраната да влезе в сила още този състезателен уикенд. „Непредвидени и нежелани последици“ обаче са станали причина тя да бъде отложена. По всяка вероятност тези последици засягат невъзможността на тимовете да реагират толкова бързо на корекциите в правилника.

Това означава, че и за предстоящата Гран при на Испания отборите ще имат възможност да използват системите за обдухване на дифузора, но на следващата си среща Техническата работна група вероятно ще формулира забраната им.

Коментари
comments powered by Disqus