Институтът на ФИА, който се грижи за развитието и прилагането на технологии, гарантиращи безопасността на състезателите, публикува на сайта си видео с тестовете на специално челно стъкло, което затваря кокпита.
Технологията е заимствана директно от самолетната индустрия, като своеобразното челно стъкло е изработено от специален поликарбонат. То издържа на натоварването, което тежащата приблизително 20 кг гума прилага при скорост от 225 км/ч.
При него кокпитът е на практика изцяло закрит, което наистина гарантира отлична защита за пилота, но пък неимоверно се отразява върху аеродинамичните характеристики на автомобила. Същевременно може да се окаже пагубно, при положение че пилотът трябва да бъде изваден максимално бързо от кокпита.
FIA Institute Jet Canopy Test from FIA Institute on Vimeo.
Това е и причината Институтът на ФИА да тества и вариант с друг тип предпазно стъкло, което не затваря изцяло кокпита, а увеличава защитената зона пред главата на пилота. Неговата конструкция не издържа на удара, но пък отклонява гумата от опасната за състезателя зона.
Институтът на ФИА работи активно в тази насока след инцидента в Унгария, който през 2009 г. за малко да коства живота на Фелипе Маса и след трагичната кончина на Хенри Съртийс на "Брандс Хеч".