Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА: Топката е в ръцете на производителите

28.10.2008 17:31
Туит

ФИА отговори на изявлението, с което Ferrari обяви, че може да преразгледа участието си във Формула 1, ако бъде реализирана идеята за стандартизирани двигатели.

Според Международната автомобилна федерация бъдещето на шампионата зависи изцяло от тимовете. Те трябва да изберат една от предложените три алтернативи в спасителния план на Формула 1 (една от които е стандартизация на двигателите). Ако обаче производителите не излязат с адекватно решение относно кризата, Макс Мозли и компания сами ще вземат нужните мерки за намаляване на разходите в спорта, независимо от мнението на водещите компании.

„ФИА обърна внимание на позицията, с която излезе бордът на директорите на Ferrari“, се казва в официалния отговор на Федерацията. „Изглежда, че бордът на директорите е дезинформиран. ФИА предложи на отборите три опции, една от които е така нареченият стандартен двигател. Другата дава възможност на производителите сами да изберат механизъм, по който ще осигуряват мотори за независимите тимове, като сумата няма да надхвърля 5 милиона евро на сезон.“ Третата е единен доставчик и стандартизиран двигател, който обаче производителите могат сами да изработват.

„ФИА се радва на финансовия успех, който реализира Ferrari и се надява той да се запази и занапред. Въпреки това част от тимовете срещат сериозни затруднения, тъй като разходите превишават приходите им. Това прави шампионата неустойчив. От производителите зависи коя от трите възможности ще изберат или да дадат друго предложение, което ще доведе до значително намаляване на разходите.“

Ако производителите не постигнат консенсус с Федерацията: „ФИА ще предприеме всички мерки, за да осигури оцеляването на двата шампионата – при пилотите и при конструкторите“, се казва още в изявлението.

Миналата седмица Макс Мозли и Асоциацията на отборите във Формула 1, представяна от Лука ди Монтедземоло и Джон Хаует, обсъждаха механизмите за редуциране на разходите и подобряване на състезателния елемент в шампионата. Един от въпросите, по които двете страни постигнаха консенсус, е ресурсът на двигателите да бъде увеличен от две на три състезания, а цената на доставка към независимите отбори на сезон да не надхвърля 10 милиона евро. Въпреки това ФИА продължава да натиска за стандартизация на силовия тракт.

Следващата среща между ФИА и ФОТА е планирана за идната седмица.

Коментари
comments powered by Disqus