Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА уточнява наказанията при принудителна смяна на двигателя

29.01.2009 15:39
Туит

ФИА изясни някои ключови точки в техническия регламент за сезон 2009 по отношение на двигателите и евентуалните санкции, които ще се налагат в тази област.

Част от отборите във Формула 1 поискаха от ФИА разяснение в техническия правилник и по-специално областта, която засяга двигателите и санкциите при употреба на повече от позволените осем единици.

„Все още не сме съвсем наясно с правилника, защото нещата се развиха много бързо и сега някои точки се нуждаят от допълнително разясняване”, коментира преди време изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш. „Не е ясно например дали при използване на девети двигател ще се налага наказание само за първото състезание от жизнения му цикъл или и за всяко едно от следващите. Логично е да става дума само за първия старт, но в регулациите не е изрично уточнено. Има още доста неща, които трябва да разясним”, допълва бъдещият тим-шеф на Сребърните стрели.

След запитване от страна на Autosport ФИА е уточнила спорния момент в правилника относно деветия двигател. За всяка допълнителна единица ще има само едно наказание, тоест ако даден пилот използва девети мотор в Бразилия и Абу Даби, двата последни старта за сезон 2008, ще бъде санкциониран само на „Интерлагос”. Следващо наказание ще има едва при десети двигател.

От ФИА също потвърждават, че през този сезон отборите ще имат право да заменят своите мотори между квалификацията и самото състезание, без да се налагат санкции, но единствено при положение, че предоставят информация за повреда или някакъв проблем. В предишната си версия правилникът изискваше всяка принудителна замяна в събота да се наказва с десет места назад на грида.

Според директора на състезанията Чарли Уайтинг отборите ще получат по-голяма свобода при използването на моторите заради строгите технически рестрикции, които влизат от тази година.

„Двигателят, както и отделните негови части, не попадат в списъка на компонентите, по които може да се работи или да се заменят в закрития парк”, коментира Уайтинг. „Въпреки това член 34.1 позволява промени със съгласието на техническия делегат. При положение, че даден отбор ни убеди в наличието на някакъв проблем или той е очевиден, ще получи разрешение. Ето защо ако отборът има достатъчно добри доказателства, че двигателят е повреден, по всяка вероятност ще има възможност да го замени, без да последва наказание.”

Коментари
comments powered by Disqus