Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА забрани реактивните системи за контрол на окачването

21.01.2012 12:31
Туит

Реактивните системи за регулиране на окачването ще бъдат забранени през 2012 г., гласи последното решение на ФИА. Това със сигурност ще се отрази негативно върху подготовката на Lotus, който първи използва технологията.

 

Всички тимове са били информирани от ФИА този петък, че концепцията ще бъде считана за нелегална през новия сезон. Любопитното в случая е, че федерацията даде зелена светлина на Lotus за развитието на тази система през миналия януари, а сега променя позицията си. “ФИА просто забрани подобен тип технологии”, коментира главният инженер на Williams Марк Гилън пред The Flying Lap.

Реактивната система за регулиране на окачването бе засечена за първи път при отбора на Lotus по време на тестовете за млади пилоти в Абу Даби миналата година. Тя коригира височината на окачването при спиране и неутрализира процеса, при който предната част на болида потъва надолу, като по този начин има пряко влияние върху аеродинамиката му. Пилотът не е отговорен за задействането й, което е в съответствие с изискванията на ФИА, но явно фактът, че има ефект върху аеродинамичната ефективност, е причината Федерацията да наложи вето върху нея.

Междувременно конкурентите тимове също работеха по свои версии на концепцията, като Ferrari е бил първият отбор след Lotus, който е поискал от ФИА одобрение за използването й. На традиционното за италианците медийно събитие Wroom Стефано Доменикали дори призна, че очаква в скоро време отговор от страна на Федерацията.

„Това, за което говорите, е свързано по-скоро със стабилността при спиране. Това е система, която в момента се обсъжда между ФИА и отборите”, коментира тим-шефът на Ferrari. “Ние очакваме официалното решение дали тези системи ще бъдат валидни или не. Естествено, обръщаме внимание на подобен тип решения, тъй като те имат ефект върху представянето на пистата. Засега обаче трябва да изчакаме, за да видим каква ще е реакцията на ФИА.”

 

Коментари
comments powered by Disqus