Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Фиаско за Ferrari

29.09.2008 11:45 4
4
2571835265
Туит

След блестящото представяне на Фелипе Маса в квалификациите за Голямата награда на Сингапур oт екипа на Ferrari очакваха да спечелят по още по безапелационен начин и самото състезание. Вместо да напусне пистата край Марина Бей с победа и двоен подиум обаче Скудерията си тръгна без нито една точка.

Всичко започна отлично за Фелипе Маса, който поведе колоната след старта и бързо се откъсна пред втория Люис Хамилтън. По време на първия стоп обаче в бокса на Ferrari се разрази истинска буря. Бразилецът получи зелен сигнал да потегли, но преди процедурата за презареждане да е приключила. В резултат той събори двама от механиците и скъса маркуча за гориво, за да спре на изхода на питлейна. Там след неимоверни усилия екипът на Маса извади шланга за презареждане и той продължи надпреварата.

Очаквано стюардите наказаха бразилеца с принудително минаване през бокса заради грешката на неговия екип, а по-късно той спука гума, за да завърши на незавидната 13-а позиция. „Трудно ми е да приема, че загубихме по такъв начин състезание, което беше в ръцете ни. Автомобилът беше прекрасен, настройките – изключително подходящи за моя стил”, коментира Маса след края на състезанието. „Имахме добра стратегия и по всичко изглеждаше, че на финала ще сме на първо и второ място. Но всичко се промени само за миг. В бокса едно от момчетата допусна грешка. В крайна сметка всички ние сме хора. Всеки от нас се опитва да даде най-доброто от себе си, но понякога се случват и грешки.”

Въпреки провала на Маса Ferrari имаше напълно реален шанс да спечели четири точки, след като Кими Райконен се движеше пети във финалната фаза на надпреварата. Четири обиколки преди финала обаче световният шампион допусна грешка на шикана в десетия завой и се озова в предпазните заграждения.

„Опитвах се да атакувам Глок и се надявах да допусне някаква неточност, но отворих прекалено завоя, автомобилът ми подскочи на бордюрите и когато се приземи, изгубих контрол и се ударих в бариерите”, обяснява финландецът, който вече четири старта не е печелил точки. „От гледна точка на позицията ми в шампионата на пилотите грешката нямаше особено голямо значение, но отборът загуби ценни точки в класирането при конструкторите.”

След провала в Сингапур Ferrari отстъпи първата позиция на McLaren в шампионата на отборите. Италианският тим има 134 точки, докато основният му съперник за титлата – 135.

Междувременно от ръководството на Скудерията обявиха, че двамата тестови пилоти Марк Жене и Лука Бадоер ще работят с отбора и догодина.

 

Коментари

Екс
Абе хора, оставете инцидентите, не става въпрос за това. Шумахер и при подобни инциденти пак печелеше надпревари с промяна в стратегията.Според мен, ако бяха напълнили догоре Райконен при първата кола за сигурност, то тогава имаше реален шанс поне за подиум, ако не и за победа! Вижте Росберг и Алонсо с техните технически изостанали болиди какво направиха така и сами си направете изводите.

Боро
Екс е много прав за някои неща. Според мен за провал на Ferrari е виновен изцяло Стефано Доменикали. Не може само преди месец (във Валенсия) да има подобен [url=http://www.ams.bg/content/gran-pri-na-evropa-pobeda-polpozishan-i-nay-barza-obikolka-za-masa-003520]инцидент [/url]и да не бъдат взети мерки да не се повтори. Този път системата за сигнализация е била управлявана ръчно, но натискането на един бутон става много по-спонтанно от вдигането на лолипопа. Сами са си виновни и трябва да си носят последствията. За Кими не ми се говори. габровец, а за автомобила на McLaren си прав. Последните две години са по-напред от Ferrari, но и при тях има много трески за дялане.

габровец
Много пиеш на "екс" и някои спомени ти убягват.Въпреки,че има известна доза истина в думите ти явно си забравил,че Шумахер стана толкова пъти световен шампион благодарение на McLaran,които години наред не успяха да направят сигурна кола и двигател.Всичко това започна още при МИКА,а след това провали поне две световни титли и на КИМИ.Явно сега късметът вече не е на тяхна страна.Но до края все пак има малко време и се надявам, че още след две седмици Кими и Маса ще вземат реванш... ;) :-|

Екс
Ферари вече не е институцията във Формула 1, каквато беше по времето на Шумахер. Нека само да Ви припомня, че той и неговият съотборник, не винаги печелеха на пистата и когато се получаваха подобни форсмажоржни обстоятелства, победата се взимаше в бокса. Но по онова време там стоеше Жан Тод, който заедно с рейс инженера на Шумахер - Рос Браун. Тези двама гениални стратези успяваха да спечелят състезания, обречени на неуспех. Сега картинката е далеч по-различна. Вече въображението отсъства и всеки гледа да действа на сигурно. Единствено в БМВ и Рено все още има хора, които умеят чрез импровизация да закарат пилотите си до подиума или поне до точките. Наследникът на Жан Тод - Стефано Доменикали, е видимо далеч от това, което се случва на пистата и очевидно не успява да предвиди евентуални сценарии за състезанията, нещо, което не бе проблем нито за Тод, нито за Браун преди години. Погледнете например състезанието на Спа. Д-р Марио Тайсен вкара Ник Хайдфелд в бокса в посленият възможен момент, рискува с поставянето на гуми за мокро и изведе Ник до подиума. Ако тогава доменикали беше вкарал Маса, Ферари щеше да вземе победата и без да наказват Хамилтън, защото Хайдфелд доколкото си спомням беше някъде около 10-то място преди да влезне в бокса, докато Маса беше твърдо 3-ти, преди да отпадне Кими. Мисля, че дори редакторът на статията би се съгласил с мен по този въпрос, защото всеки пилот греши, в крайна сметка и пилотите са хора, но състезанията не винаги се решават на пистата. Шумахер и екипа му го доказаха с цели 7 световни титли, в борба с пилоти като Деймън Хил, Жак Вилньов, Мика Хакинен, Фернандо Алонсо, Хуан Пабло Монтоя и много други!!!

comments powered by Disqus