Fiat публикува детайли за модела 500C, който дебютира на автомобилния салон в Женева по-рано тази година.
Новият представител във фамилията от Торино, чиято основна разлика спрямо 500 е платненият покрив, ни връща към оригиналния Fiat 500 от 1957 г. Половин век по-късно обаче технологиите под капака са тотално различни. Както и размерите. 500C предоставя четири напълно пълноценни места благодарение на дългото 355 см шаси, широчината от 165 см и височината от 149 см. За сравнение във всяка една от посочените дименсии предшественикът изостава съответно с 58, 33 и 17 см.Нестандартният покрив ще ограничи достъпа до багажника и обема на полезното пространство вътре в него?! Това напълно логично ще си помисли всеки от потенциалните купувачи. От Fiat обаче са категорични - няма такъв проблем, благодарение на идейния подход, използван при конструирането на платнения покрив. Когато е сгънат, той приема формата на хармоника, застава над багажника и по никакъв начин не пречи на отварянето му. Друг плюс е, че разпъването и прибирането на покрива се осъществява по електромеханичен път.
Турбуленцията при свален покрив е сведена до минимум и от Fiat обещават ниски нива на аеродинамичен шум. За комфорта, когато гюрукът е вдигнат, се грижи климатичната система. Колкото и странно да звучи, 500C е оборудван с трета стоп-светлина, както и със задно стъкло, интегрирани в сгъваемия покрив. Нестандартната конфигурация на модела води до ограничен обзор, но огледалата на елегантния мъник са конструирани специално с идеята да намалят в максимална степен сляпата зона.
Покривът на Fiat 500C ще се предлага в три разцветки – слонова кост, червено и черно, като изборът на клиента няма да зависи от цвета на самото купе. Типично по италиански от Fiat са склонни на всякакви комбинации. В интериора впечатление правят кожената тапицерия, висококачествената аудиосистема Interscope, както и навигацията Blue & Me Map.
500C ще се предлага със същите три мотора, които работят под капака на стандартния модел – 1,2-литров бензин (69 к. с.), 1,4-литров бензин (100 к. с.) и 1,3-литров турбодизел (75 к. с.). Петстепенната механична скоростна кутия е стандартна, но бензиновите мотори могат да бъдат комбинирани с автоматични аналог Dualogic. Fiat 500C ще получи и старт-стоп система.
Потенциалните клиенти от Италия ще имат възможност да тестват автомобила за първи път на 4 юли, точно две години след дебюта на Fiat 500.
голф 2
Ето го лидерът, за най-неисправна съвременна кола, вече и във версия кабриолет.