Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Fiat Chrysler Automobiles призовава за общи компоненти

13.05.2015 11:39
Туит
Fiat Chrysler Automobiles призовава за общи компоненти

FCA твърди, че производителите на автомобили могат да спестят милиарди чрез споделяне на повече общи части

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) поднови призива си за по-нататъшни сливания в цялата световна автомобилна индустрия.

Компанията пусна независим доклад, който пледира за масово споделяне на основни компоненти, включително двигатели и трансмисии, от производителите на автомобили.

Презентацията на 25 страници изтъква аргументи за масово сливане на инженеринга и развитието, дори и обединяване на заводи между марките. В доклада се казва: „Става въпрос за избор между посредственост и фундаментална промяна на парадигмата за индустрията”.

В доклада с неназован автор се казва, че разходите за научноизследователска и развойна дейност (R & D) от автомобилните фирми е спирала нагоре, а най-ниската точка е била през 2008 г. в резултат на финансовата криза.
Според данните в доклада общо 55 милиарда паунда са били изразходвани в световен мащаб от най-големите производители на автомобили през 2008 г., като тази сума достига до 87 милиарда през 2014 г.

Докладът на FCA показва, че разходите ще продължат да се увеличават, тъй като производителите на автомобили са притискани да инвестират във все по-ефективни двигатели, по-високи нива на активна безопасност и автономна технология шофиране.

Нещо повече, в сравнение с други отрасли, които имат големи бюджети за разработване на продукти, автомобилната индустрия трябва да инвестира в продукти, които имат много по-кратък жизнен цикъл и (обикновено) по-ниски маржове на печалба и по-нататъшно повишаване на разходите.

Докладът на FCA предлага намаляване на разходите за развойна дейност. В него R & D и инструменталната екипировка за превозното средство изсмукват до 75% от бюджета. А за R & D за двигатели система и инструментална екипировка за тях отиват още 20%.

Твърди се, че 45-50% от парите, инвестирани в разработването на продукта , са в технологии и компоненти, които са „безспорни за клиента”.
Нещо повече, сега има почти пълно припокриване на разходите за разработване на двигател и трансмисии при масовите производители.

Докладът посочва, че в средносрочен план производителите на автомобили трябва да се отърват от традиционните подходи и да работят за общи R & D и интегриране в производство, общи платформи, трансмисии и дори общи фабрики в цялата индустрия.

Автомобилните марки ще останат отделни субекти и ще се концентрират върху диференциацията чрез дизайн и брандинг.

Недостатъкът на сливането на промишлено ниво е, че това ще отнеме вероятно десетилетие, за да се приведе в съответствие разработването на продукти върху една платформа и обща задвижваща система. Сега един среден по мащаб производител на автомобили има 18 различни платформи в портфейла си, 20% по-малко, отколкото през 2004 г., и около 3.3 различни варианта  (разновидности на каросерията), 30% поовече, отколкото през 2004 година.

Намаляването на броя на отделните архитектури е основен проблем за цялата автомобилна индустрия, Volkswagen харчи огромни суми, за да пусне своята платформа  MQB с предно задвижване, а Toyota наскоро обяви собствен проект TNGA (Toyota New Global Architecture).

Докладът цитира Радж Наир, вицепрезидент по глобалното развитие, който казва, че марката в момента има 12 глобални платформи и ще бъдат намалени до девет през 2016 г. и само осем като "дългосрочна цел".

Автомобилните анализатори са силно скептични, че такива широки сливания може да станат реалност. Въпреки това финансовият натиск върху масовите производители остава много силен, се подчертава в доклада. Той сам себе си се определя като „безпристрастен поглед отвън върху индустрията с помощта на вътрешна информация”.

FCA отрече, че докладът не е индикация, че компанията е обявена „за продан” или, че постигането на мегасливането  е „въпрос на живот и смърт".

Коментари
comments powered by Disqus