Отвън Qubo е дълъг колкото автомобил от малкия клас, но отвътре е просторен като лекотоварен фургон. Какво още може да предложи причудливият на външен вид модел на Fiat? Кратък тест.
Мнозина са се проваляли при семейните пътешествия с много багаж до дядо и баба през уикенда. Голяма част от престижните компактни автомобили например не могат да поберат дори детска количка, а собственикът им бързо установява, че прагматичността понякога е по-полезна от престижа. Както и че такова нещо като прекалено голям багажник няма...
Дядовата ръкавичка
Fiat Fiorino Qubo няма такива проблеми. Той поглъща сгъната детска количка на един залък, оставяйки място и за целия останал куп нужни и ненужни вещи, съпровождащи всеки фамилен излет.
При дължина под четири метра няма какво повече да се желае – багажник с обем от 329 до 2500 литра, нисък товарен праг и две странични плъзгащи се врати. Отпред мястото е напълно достатъчно за двама пътници, отзад могат да се монтират две детски столчета отляво и отдясно, а на средата да се настани средностатистически тийнейджър. Отвътре Fiat са обзавели Qubo на ниво модерен малък автомобил, създавайки уют, който доскоро бе напълно необичаен за този род превозни средства. Прегледното, ергономично арматурно табло е лишено напълно от лекотоварния „чар” и дори воланът е получил кожена облицовка.
Наднормено тегло
Qubo стои на пътя сигурно и стабилно, демонстрирайки ранна тенденция към недозавиване. Пъргавината му не може да се мери с тази на модерните модели от малкия клас най-вече заради наднормено тегло от 1346 килограма, което е и основна причина за ограничения до 345 кг полезен товар. Италианецът отстъпва на класическите леки автомобили и по отношение на комфорта на возене - твърдо настроеното окачване не успява да филтрира напълно сътресенията от неравностите на пътното платно, така че пътниците са винаги в течение на релефа на местността.
Дизеловият двигател със 75 к. с. и 190 Нм се бори здравата, свистейки с компресора, за да осигури подобаваща динамика, но постиженията му са по-скоро скромни. В градски условия и по второстепенни пътища това може да бъде компенсирано с по-усилена работа с петстепенната предавателна кутия, но при движение по автомагистрала стрелката на скоростомера много трудно може да бъде закарана над белега 120. Освен това при подобна скорост на малкия дизел му се отваря глътка. Като цяло средният разход от 6,7 л/100 км не е нещо сензационно, имайки предвид, че един разполагащ с 204 к. с. и достигащ скорост от 250 км/ч Mercedes C 250 CDI се нуждае само от 0,6 литра повече гориво на 100 километра.
А цената?
Освен това дизелът е доста по-скъп от версията с бензинов двигател с обем 1,4 литра и мощност 73 к. с. Разликата в цените може да се инвестира доста сполучливо в по-високо ниво на оборудване със серийна климатична инсталация и сгъващи се поотделно задни седалки с възможност за демонтаж.
При всички положения обаче съотношението цена-качества при Qubo е извън всякаква конкуренция. За подобна сума определено не можете да си купите не само компактен автомобил, но и каквото и да било друго превозно средство, подходящо за семейните пътешествия с камари багаж през уикенда.
Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
Fiat Fiorino Qubo 1.3 Multijet Dynamic
Обширно, гъвкаво вътрешно пространство, стабилно поведение на пътя, голям товарен обем, здрави спирачки, изгодна базова цена, добро обзавеждане. Твърдо окачване, висок разход, система ESP и въздушни възглавници за главата не се предлагат, нисък полезен товар.
Технически данни
Fiat Fiorino Qubo 1.3 Multijet Dynamic | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 75 к. с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
--- |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м |
Максимална скорост | 155 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,7 л |
Базова цена | 15 990 евро |
OrIeNtAlEtZa
На колегите от Германия май нещо им става от прекалено ниската цена на модела и се чудят с какво да се захванат да критикуват, пресмиват и заяждат Италианците да ни кажа даже и обиждат понеже дизела им се виждал тромав, обаче понеже бензина не е тромав той пък бил прекалено евтин! И тръгнаха да си мечтаят за сериен климатик и сгъващи се поотделно задни седалки. Къде на магарето хуя къде на мухата гъза! Айнцу, цвайнцу ДРЪН! Volkswagen DAS AUTO. Което всъшност означава Valkswogen FUCK AUTO!
hahaaaa
колегите от германия знаят ама как да кажат всички ние произвеждаме боклуци а дачия е най-евтиния тогава какво ще стане с vw
bobo
Ами на колегите от Германия мога да кажа, че има доста по-добро предложение, при това на доста по изгодна цена (вероятно и по-обемно). Това е Dacia Logan MPV-около 20 000 лева, а не 15 000 евро.Не бъдете такива расисти!