Fiat спечели наградата за "Двигател на годината" с двуцилиндровия TWIN-AIR. За втора поредна година италианците отнасят и приза за нов двигател, след като през миналата триумфира 1.4-литровият MultiAir.
76 журналисти и експерти в областта от 37 държави гласуваха в полза на 900-кубиковия турбомотор (85 к.с.), който работи под капака на Fiat 500 и 500C. Съвсем скоро Lancia Ypsilon и Alfa MiTo също ще се възползват от него, а същевременно ще се появят два негови деривата – атмосферен с 65 к.с. и отново турбо, но със 105 к.с. Работи се и по версия за метан (80 к.с.).
Fiat спечели не само голямата награда на престижния конкурс с TWIN-AIR, а и три от категориите - „Най-добър нов двигател“, „Най-добър двигател под 1 литър“ и "Най-екологичен двигател“. По този показател единственият конкурент е BMW.
Баварците също имат четири приза – четирилитровият V8, който работи под капака на M3 печели категорията от 3 до 4 литра, трилитровият TwinTurbo, познат от 135i, 535i, Z4 и т.н. - тази в диапазона от 2,5 до 3 литра, двулитровият TwinTurbo дизел на BMW 123d и X1 е номер 1 в сегмента от 1,8 до 2 литра, а 1,6-литровият четирицилндров мотор, по който BMW вече работи самостоятелно, а не в сътрудничество с PSA, и се вгражда в моделите на MINI, е на върха при двигателите от 1,4 до 1,8 литра.
Тази година групата на VW има само две първи места. 1,4-литровият TSI отново спечели категорията от 1 до 1,4 литра, а 2,5-литровият петцилиндров двигател на Audi TT RS и RS3 грабна приза за групата от 2 до 2,5 литра. Ferrari също завърши с две отличия с помощта на 4,5-литровия V8 на 458 Italia – за „Най-добър двигател над 4 литра“ и „Най-добър спортен двигател“.
Анонимен
ФИАТ СИ Е ФИАТ-ТОВА Е.