Сваляте покрива, слагате си тъмните очила и вече сте готови за истински летен спектакъл: ще успее ли Ford Focus Coupе-Cabriolet да надвие своите утвърдени конкуренти Opel Astra Twin Top, Peugeot 307 CC и VW Eos? Сравнителен тест на дизеловите версии на четирите модела.
VW Eos, чиято цена в модификацията 2.0 TDI изглежда повече от внушителна, разполага с една от най-впечатляващите сгъващи се покривни конструкции, които могат да се намерят в този клас. При затворен покрив пасажерите могат да се радват на светлина и дори на свеж въздух през отварящия се стъклен люк, а формите на задницата се характеризират с наистина хармонични очертания.
Хореография от 470 части
За седящите на предните седалки, спектакълът по отварянето на покрива е лесен за проследяване, дори без да налага извъртане на главите. Усещането за свежест при движение със свален покрив е приятно, но не и натрапчиво. Електрическото управление на покрива и интегрирания стъклен люк са част от серийното оборудване, като цялата процедура по отварянето се извършва с помощта на цели 470 компонента в продължение на 30 секунди и изцяло по електрохидравличен път.
Състоящият се от две основни части покрив на Ford Focus Coupе-Cabriolet, който в теста се представи с двулитров турбодизелов двигател и върхово ниво на оборудване Titanium, не може да се похвали с чак толкова авангардна конструкция. За сметка на това обаче, задницата на Focus побира до 534 литра багаж – това е също толкова, колкото и при практичната и функционална лимузина Mondeo и е абсолютен рекорд за класа. Кокпитът с голяма остъклена площ и не прекалено висока странична линия също създава усещане за простор, но за съжаление извънредно масивната рамка на челното стъкло силно ограничава истинското кабрио-усещане.
Дистанционно отваряне на покрива
Opel Astra Twin Top участва в теста с ниво на обзавеждане Edition и двулитров Common-Rail-дизел със 150 конски сили. Срещу сравнително скромно доплащане, автомобилът може да бъде снабден дори с възможността да съберете върху себе си куп завистливи погледи в някое лятно кафе, отваряйки покрива с помощта на дистанционно управление. Или пък да направите това отново в рамките 26 секунди, но когато се намирате в автомобила и при скорост до 30 километра в час. Покривът се задвижва с помощта на пет електромотора, осем хидравлични цилиндъра, 13 сензора и 14 подвижни рамена. При движение свежият въздух е в изобилие, не на последно място и заради високата позиция на седене.
Луксът си остава нещо относително
Peugeot 307 CC в изпълнение Platinum може да се похвали с богато стандартно оборудване, включващо всички основни елементи като климатична инсталация и аудиосистема, моделът дори демонстрира изненадващо добра изработка, но на интериора му липсват както достатъчно места за съхранение на предмети, така и истинско чувство за лукс или уют.
Последното донякъде се дължи и на остоятелството, че човек има крайно странното усещане, че седи под, а не зад колосалното, разположено под много малък ъгъл предно стъкло. А какво да кажат пасажерите отзад? На теория и четирите модела предлагат 2+2 места, тоест би следвало да могат да превозват четирима души, макар и поне на кратки разстояния. В практиката обаче това обещание остава почти неизпълнено при всички участници в теста, като достъпът до задните ред действително е сравнително удобен, благодарение на системата Easy Entry, но пространството на тях е достатъчно само за хора с ръст до 1,70 метра, и то в случай, че става дума за наистина кратки преходи.
Кабрио плюс дизел? Неочаквано добра комбинация!
Дизеловите двигатели и на четирите модела се представят доста добре, като 1,9-литровият CDTi на Astra с неговите 150 конски сили печели най-много симпатии. Той предлага прекрасна тяга от всички работни режими и се развърта с учудваща лекота чак до границата от 5000 оборота в минута, като динамичният характер на автомобила се подчертава и от отличното поведение в завой. Peugeot 307 CC от своя страна може да се похвали с приятен комфорт на возене дори по зле поддържани пътища, но разочарова още при първото навлизане в завой с по-висока скорост. При френския модел тенденцията към недозавиване е твърде силна, а доста непрецизно настроената кормилна уредба изисква чести корекции от страна на водача и наред с това в нея често се появяват неприятни вибрации. Двулитровият Common-Rail-дизел е технологичен близнак на използвания и при Focus агрегат, но при 307 СС се държи значително по-култивирано. Как стоят нещата при Eos? При този автомобил луксът определено струва скъпо, но затова пък е истински и точно такъв, какъвто трябва да бъде. Така например отоплението на седалките се управлява от фини кръгли регулатори в пет степени, а възможностите на климатичната инсталация изглеждат фантастични дори за автомобил от най-висок клас.
Работещият по технология помпа-дюза TDI-двигател под предния капак на Eos показва впечатляващи запаси от мощ дори на фона на високото тегло на автомобила. Изобщо моделът създава впечатление за истинска класа – със солидна изработка, съвършена ергономия и изключително прецизна работа на кормилната уредба. Единствено комфортът по лоша настилка би могъл да бъде и по-добър. Поведението в завой е динамично, забелязва се само лека склонност към недозавиване. Focus е снабден с електрохидравлично управление с два режима на работа, които обаче не променят факта, че конструкцията не достига до нивото на прецизност при Eos. Въпреки това, Ford се държи в завой значително по-активно, отколкото би могло да се предположи по дългия заден надвес. Автомобилът остава лесен за овладяване и при много висока скорост, страничното накланяне на каросерията е минимално, а комфортът на возене – много добър. И все пак за Focus Coupе-Cabriolet остава само третото място в теста, преди Peugeot, но след динамичния и изгоден от гледна точка на ценовата политика Opel и скъпия, но изпипан до последния детайл VW.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. Opel Astra Twin Top 1.9 CDTi
В оценката на качествата на автомобила, Astra Twin Top се класира малко зад конкурентите си от VW и Ford, но ценовата политика на Opel, съчетана с хармоничното задвижване и доброто пътно поведение извеждат модела до първото място в теста.
2. VW Eos 2.0 TDI
VW Eos събира точки с изключително солидната изработка, перфектната ергономия, динамичното поведение на пътя и прецизната работа на кормилната уредба. Единствено високата цена се оказва пречка за крайната победа в теста.
3. Ford Focus Coupe-Cabriolet 2.0 TDCi
Автомобилът впечатлява с отлична комбинация от добър комфорт и иктавно поведение на пътя, както и с феноменалната вместимост на багажника. Дизайнът и впечатлението за качество обаче си остават донякъде посредствени.
4. Peugeot 307 CC 2.0 HDi
Предимствата на Peugeot са изобилието от простор за пасажерите отпред, богатото оборудване и добрия комфорт. Личат сериозни проблеми с ергономията и пътното поведение, усещането при движение със свален покрив също определено не е завладяващо.
Технически данни
1. Opel Astra Twin Top 1.9 CDTi | 2. VW Eos 2.0 TDI | 3. Ford Focus Coupe-Cabriolet 2.0 TDCi | 4. Peugeot 307 CC 2.0 HDi | |
---|---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- | --- |
Мощност | 110 кВт (150 к. с.) | 103 кВт (140 к. с.) | 100 кВт (136 к. с.) | 100 кВт (136 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,1 сек | 10,6 сек | 10,4 сек | 11,0 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 39 м | 39 м | 39 м |
Максимална скорост | 213 км/ч | 206 км/ч | 205 км/ч | 208 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,5 л/100 км | 8,0 л/100 км | 8,1 л/100 км | 7,9 л/100 км |
Базова цена | --- | --- | --- | --- |
Виолета
тази кола е страхотна просто е поразителна със своя дизайн много я харесвам .Почитателка съм на volkswagen ,защото е реномирана и доспъпна марка за всеки .Но моята страст е кабриолета ,а именно volkswagen eos .Благодаря Ви за вниманието.
Батето
Ицооооооооо, вземи да се научиш да пишеш бе мойто момче, че от тия плюнки дето мяташ нещо не ти се получава :-D :-D :-D