Ford публикува нова информация, за трицилиндровия си еднолитров EcoBoost мотор. Първият модел, който ще се сдобие с него, е Focus.
900-кубиковият TwinAIR двигател на Fiat е олицетворение на даунсайзинга и на съвременните тенденции в автомобилостроенето. В тази посока се движат и последните разработки на Ford, но инженерите на Синия овал все пак са решили да заложат на конфигурация с три редови цилиндъра и работен обем от един литър.
Новият мотор може да се побере върху лист хартия А4, но въпреки това в по-мощната си спецификация ще разполага със 125 к.с. и 170 Нм (200 Нм при овърбуст функцията). Базовият вариант генерира 100 к.с., но пък емисиите CO2 са сведени до 109 г/км, когато работи под капака на Focus. Средният разход на версията със 125 к.с. по предаврителни изчисления ще бъде 5 литра.
За да постигнат тези характеристики, инженерите на Синия овал залагат на принудително пъленене с турбокомпресор, директно впръскване, двойна система за променливо газоразпеределение Ti-VCT и специален дизайн на маховика и ремъчната шайба, като специално последните играят съществена роля за погасяването на паразитните вибрации.
Първоначално новият двигател ще се сглобявя в Кьолн, но впоследствие с тази задача ще се ангажира и фабриката на Ford в Крайова, Румъния. 700 000 бройки годишно ще слизат годишно от поточните линии. Когато производството се пренесе и извън Европа, се очаква максимум от 1,3 милиона.
FF
Та какво стана? Поживяхме и видяхме, че изкараха 177 к.с. от 1 литър!
King
Май освен побирането върху лист хартия А4 и цитираните мощност и въртящ момент ще са само на хартия:))) Ще поживеем и видим!