Force India най-накрая извади наяве новия VJM08. Нико Хюлкенберг направи дебюта на автомобила, останал на последна позиция във втория ден от тестовете на "Каталуня".
Отборът на Виджей Маля пропусна първия колективен тест на "Херес", след което стартира пресезонната подготвка на "Каталуня" с миналогодишния си автомобил. Новият VJM08 не бе готов и за началото на втората група тестове на испанската писта, но в крайна сметка се появи в петък сутрин и позволи на Хюлкенберг да направи 52 обиколки.
Най-съществената видима промяна при VJM08 спрямо предшественика е в цветовата схема, но под карбоновите панели се крият множество иновации. Носът и конусната секция са далеч по-елегантни от представените през януари, в предната част на монокока впечатление прави S-duct системата, а въздуховодът над шлема на пилота е значително по-комплексен спрямо този на VJM07.
За втора поредна година Force India ще разчита на Нико Хюлкенберг и Серхио Перес, които формират една от най-впечатляващите пилотски двойки. Двигателите на Mercedes също са сериозен коз за базирания на "Силвърстоун" тим.
Премиерата на VJM08 бе прикова всички погледи в началото на сутрешната сесия, но впоследствие резултатите на водещите отбори станаха тема номер едно на "Каталуня". Mercedes използва за първи път от старта на зимната подготовка меките гуми, което моментално се отрази върху времената на Розберг.
Германецът спря хронометрите на 1:22:792 и остави на повече от секунда зад себе си втория Валтери Ботас (Williams). За сравнение постижението на Розберг е с 2,4 секунди по-добро от това, което отреди полпозишъна на Люис Хамилтън в Гран при на Испания миналата година.
Другата интересна новина за деня бе представянето на McLaren. За първи път британският тим нямаше съществени проблеми със задвижващата система на Honda, което позволи на Бътън да направи цели 91 обиколки. Шампионът за 2009 г. завърши деня с пето време, макар и на близо 3 секунди зад Розберг.
Тестовете на "Каталуня" ще продължат до края на уикенда.