Ще трябва да поднови атаката в супер класа и да допринесе за постигане на амбициозната цел - утрояване продажбите на всъдеходи на марката в Европа
Ford възнамерява да утрои продажбите на кросоувърите си в Европа. Edge ще помогне тази амбициозна програма да стане реалност и ще отбележи публичния си дебют на автомобилното изложение IAA в Германия.
От доста време Ford играе важна роля в Европа, а именно в сегмента на големите луксозни SUV. Ford Explorer, тогавашен сериозен конкурент на току-що стартиралите Mercedes M-класа и Jeep Grand Cherokee, след появата на третото поколение през 2001, вече не се предлага при нас.
Ford Edge 2015
Измина доста време, откакто Ford Edge беше спрян през 2014. Сега в средата на септември Ford Edge в своята европейска версия ще дебютира вече официално във Франкфурт. Окуражени от забележителните продажби на второто поколение Ford Kuga, новият Ford Edge ще трябва да поднови атаката на всъдехода в супер класа и да допринесе за постигане на амбициозната цел - утрояване продажбите на кросоувъри на марката в Европа, до края на 2016.
Ford Edge е на американския пазар още от началото на 2007 моделна година, между другото, доста успешно. Второто поколение на Ford Edge, който ще бъде представен на IAA във Франкфурт, до края на 2015 ще се предлага като глобален модел на петте континента. Ford Германия предвижда доставката на първите Edge модели да започне в началото на 2016.
Когато Ford Edge стъпи в Германия, той се изправя срещу една предимно луксозно ориентирана конкуренция на европейските производители, защото японците отстъпиха SUV-D сегмент в страната почти без бой. За да се конкурира с Mercedes M-класа или BMW X5, Ford Edge пуска правилния формат, но не и подходящия. Така ние ще трябва да се откажем от V6 бензиновия двигател, с който Ford Edge стартира в Съединените щати.
Вместо това в Европа ще стъпи двулитровият TDCI дизелов двигател в две нива на мощност: 180 к.с./400 Нм и шестстепенна механична скоростна кутия, както и топ версия с 210 к.с./450 Нм и шестстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Ford Edge се приема на първо място като семеен автомобил и по-малко като всъдеход.
Приятелски ориентирана визия
Вътре, новият Ford Edge е малко по-конвенционален, отколкото студията, която беше представена през 2013 в Лос Анжелис. Въпреки това новият Ford Edge предлага голям лукс. Скоростомерът е ограден от два цветни екрана, които могат да бъдат конфигурирани индивидуално. Коженият салон се предлага в двуцветна опция на седалките и панелите на вратите, както и климатизирани седалки. Новият Ford Edge е и първият Ford-SUV с адаптивна кормилна уредба. Електрохидравличното управление предлага при ниски скорости по-голямо асистиране за по-бърза реакция и "втвърдяване“ при по-високи скорости. Тайната е: Ford варира съотношението на управление, следователно при високи скорости е необходимо по-малко движение на волана, кормилното управление е директно.
Всички настоящи системи за подпомагане (за мъртъв ъгъл, за предпазване от сблъсък, адаптивен круиз контрол, поддържане лентата на движение) асистиране при изкачване и въздушни възглавници - завеси са на борда на новия Ford Edge. За задните пътници във Ford Edge са предвидени нов вид въздушни възглавници на коланите, които при пътно произшествие се активират с компресиран газ, като по този начин повишават сигурността на пътниците отзад.
Също така (отчасти по избор) Ford Edge разполага на борда с пълен комплект от развлекателна електроника и уеб мрежа със Sync-2-система с гласово управление. Мултимедийната система с AppLink може да прехвърли отделни функции от смартфона на водача на екрана за управление на Ford Edge.
Функцията coole Einpark с дистанционно управление, с която студията се прочу в Лос Анжелис, вероятно няма да я има, но въпреки това автоматичният асистент за надлъжно и напречно паркиране е налице и посредством сензор предпазва от движещите се отзад. За предпазване от сблъсък Ford е интегрирал в новия Edge система от три радарни, ултразвукови сензора и система с камери, които сканират района пред превозното средство и показват препятствията в ранен етап дори и при лоша видимост. Системата Active-City-Stop ще предотвратява вътрешно градските сблъсъци.
Ford Edge с потискане на шума
За подобряване комфорта и изолиране на шума, Ford ще използва новата система на Edge, „Active Noise Cancellation“, която намалява шума от вятъра и от други източници в интериора. За тази цел от аудио системата на Ford Edge звучи "Срещу честоти", една система, която е добре позната от минимизиране шума в слушалките. Три микрофона поемат вътрешния шум. Системата е незабележима за пътниците, но нивото на шума значително намалява.
Интересно е ценообразуването, което Ford прави с Edge в Европа. Сегашният модел стартира в момента в САЩ за 28 100 долара, включително местните данъци. Със сигурност в Германия няма да е така, вместо това ние очакваме ниво малко над Ford Galaxy и по този начин, се очаква базова цена от около 35 000 евро за новия Ford Edge.
Освен в нашата галерия показваме също така и снимки на студията, която беше представена през 2013 в Лос Анжелис. В действителност тя не се отличава от серията, само интериорът е определено по-уникален.