Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford F150 2015 е новият мощен пикап на марката

07.01.2015 11:06
Туит

За пореден път работещият автомобил е най-продаваното превозно средство в САЩ

Мачо пикап F-150: най-продаваният автомобил в САЩ стартира през новата година с 385 к.с. и модерна алуминиева каросерия. Цените започват от 25 000 долара.
Производството започна в края на 2014, като междувременно доставките са в разгара си. За значимостта на този модел говорят цифрите: 763 402 са продадените екземпляри на Ford през 2013, за пореден път пикапът е най-продаваният автомобил в САЩ, такава е ситуацията вече повече от 30 години. За сравнение: при най-продавания лек автомобил в Щатите - Toyota Camry, говорим само  за 400 000 екземпляра.

Ford F150 за 2015

Няма да е пресилено, ако определим F-серията и особено най-продавания модел - пикапа Ford F-150, като най-значимия автомобил на Американския континент. Дванадесетото поколение излиза в пенсия през есента и отстъпва място на 13-ото поколение, в буквалния смисъл на думата, защото новият Ford F-150 отново е исполин.

Отминаха времената, когато Ford правеше пикап от купчина желязо, монтираше мощния V8 и с това обновлението приключваше. С новия F-150 високите технологии намериха цялостно приложение в пикап сегмента. Това личи още от вложените материали: каросерията на новия Ford F-150 е изработена от алуминий, конструкцията от лека, високоякостна стомана. С което нетното тегло на гигантските транспортьори е намалено с около 320 кг в зависимост от версията.
Американските фенове на пикапа ще трябва да приемат и промените от страна на задвижването. "Само" 2,7-литров работен обем показва най-малкият нов двигател, един нов турбо V6 бензинов двигател от семейството EcoBoost. Двигателят с директно впръскване и старт-стоп технология значително ще понижи разхода си на гориво. Базовият агрегат е също нов 3,5-литров V6 атмосферен с променлив контрол на разпределителния вал. Освен тях има друг EcoBoost-V6 с работен обем 3,5 литра, който вече е намерил приложение в сегашния Ford F-150 и с битурбо компресиране генерира 365 конски сили по SAE.  Който предпочита осем цилиндъра, може да поръча в новия Ford F-150 вече известния 5,0 V8, а големият 6,2-литров двигател в бъдеще вече няма да се предлага.

Ford F-150 продължава с V8

Темата товарно пространство Ford е конфигурирал много умело. Интегрирани товарни рампи улесняват товаренето при използване на транспортна техника и по-малки товарни автомобили. 360 градусова система от камери помага при насочване и закачане на ремаркето. В допълнение, Ford е оптимизирал системата BoxLink, която посредством регулируеми пристягащи ремъци и точки за закрепване, стабилизира товара. Задната врата се отключва дистанционно и с помощта на амортисьори  се завърта леко надолу. На страничните стени на товарното помещение има вградено LED осветление.
Ford F-150 предлага също така много нови асистиращи системи. Мултимедийната система с осем-инчов екран е оборудвана с допълнителни "програми", като смартфон, датчик с информация за разхода на гориво и информация за ремаркето. Добре известните SYNC, MyKey или системата Park-Pilot на най-новите леки автомобили Ford също намират място в новия F-150.

И по отношение на асистентите за сигурност, новият Ford F-150 също е на съвременно ниво. Освен темпомата за дистанция, асистента за поддържане лентата на движение, асистента за мъртвия ъгъл, на разположение са и допълнителни датчици със сигнал, интегрирани в задните светлини, които улесняват задния ход. В F-150 с новите EcoBoost двигатели, като допълнителна мярка за намаляване разхода на гориво, се предлагат автоматично затварящи се ламели на радиаторната решетка, които намаляват въздушното съпротивление.

Ford F-150, както обикновено ще бъде достъпен в различни нива на оборудване(XL, XLT, Lariat, Platinum и King Ranch). Всички версии със задвижване на всички колела могат да се поръчат с FX4 офроуд пакет. Той включва електронно заключващ се диференциал на задната ос, защита под купето и подсилени амортисьори.
За разлика от познатите версии на модела, които ние познаваме като пикапи в Европа, асортиментът от каросерийни форми на новия Ford F-150 е значително по-голям. На разположение са пет различни дължини на конструкцията и междуосието, които позволяват да се монтират от стандартната кабина (Regular Cab) до гигантската SuperCrew кабина за трима пасажери. Тези варианти могат да бъдат комбинирани и с три различни дължини на товарните зони.

Най-късият Ford F-150, със средно товарно пространство и стандартна кабина, има дължина 5,31 м, с което е съвсем малко по-дълъг, отколкото на VW Amarok. Той вече предлага товарна платформа  с дължина два метра. Най-дългата налична версия на Ford F-150 SuperCab  е с осемфутова платформа: дължината на платформата е 2,48 м, междуосие - 4,16 м междуосие и обща дължина от 6,36 м. По-късно тази версия ще намери приложение при тежкотоварните автомобили.

Основният модел като XL с 3,5-литровия V6, генериращ 283 к.с., стъпва в САЩ за 25 420 долара (плюс местен данък), най-евтиният XLT струва 30 695 долара. Очаква се, че само тези два модела да реализират 70 процента от продажбите. Упоменатите по-горе цени са умерено повишени с около 400 долара , в сравнение с предходния модел. Топ версията Platinum ще се предлага за 5096 0 долара. При луксозните версии на новия Ford F 150 цените са се увеличили в сравнение с предходните модели приблизително с 3000-3500 долара, което Ford обяснява с подобреното оборудване.

Коментари
comments powered by Disqus