Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Focus 2.0 TDCI, Opel Astra 1.9 CDTI, VW Golf 2.0 TDI: Вечната борба

25.02.2009 10:03 63
63
2571839852
Туит

В началото на 2004 година, на крехка възраст от само няколко месеца, VW Golf V претърпя тежко поражение от новоизлюпения Opel Astra. Скоро в немската редакция на ams най-популярният пазарен сегмент за пръв път бе назован като “класа на Astra” вместо “класа на Golf”. Ще бъде ли потвърдена революцията и сега, когато на бойното поле срещу Astra и Ford Focus вече излиза Golf VI.

Днес подлагаме на изпитание шестата генерация на най-продавания Volkswagen и основният ни въпрос отново е „Ще успее ли Golf да се наложи и този път?”. Впрочем, шансът за изненадващ изход в традиционната борба за надмощие между VW, Opel и Ford ни мотивира трескаво да се ровим в техническите подробности още от годините, когато моделите от Рюселсхайм и Кьолн носеха имената Kadett и Escort.

На модния подиум

В новото си издание Golf се разделя със заоблената, тумбеста каросерия на предшественика. Пригладените форми отстъпват място на прави линии и по-изразени ръбове, които напомнят за първите две генерации на модела от Волфсбург. Дължината на номер шест е идентична с тази на „петицата”, но ширината и височината на купето са спечелили по някой друг сантиметър – ето защо автомобилът излъчва повече устрем и живост. Освен на размерите на вътрешното пространство, които и преди бяха удовлетворителни, сега е обърнато повече внимание на качеството на изработка. В салона интериорните дизайнери на VW са заменили някои недостатъчно изискани материали; контролните уреди са преработени. Релсите на предните седалки и шарнирите на задните вече са „опаковани”, за да бъдат скрити от погледа; дори кукичките за укрепване на товар в багажника сега са хромирани.

В качествено отношение модифицираният в началото на 2008 година Ford Focus се нарежда на опашката. Не можем да отречем, че материалите в неговото купе са приятни на пипане, но комбинацията от всевъзможни различаващи се по грапавина пластмаси въздейства малко потискащо. Видими остават доста фуги и незамаскирани болтчета. Опростената сглобка не може да бъде компенсирана нито от хромираните пръстени, обрамчващи уредите, нито от имитацията на алуминий върху централната конзола.

Astra заема второ място, що се отнася до качеството на изпълнение. Използваните материали са приемливи, целият салон обаче изглежда малко позастарял заради златистите лайстни и семплите контролни прибори. От друга страна, свалящите се в отношение 40:20:40 задни облегалки привнасят доза интериорна гъвкавост по отношение на подредбата. В този аспект очаквахме повече креативност най-вече от пазарния лидер Golf, който си позволява единствено асиметрично сгъваща се задна седалка. Тъй като в Opel и VW разделно се свиват само облегалките, Focus печели ценни точки от що-годе равния под на товарния си отсек. “Народният автомобил” обаче бързо се връща в играта заради най-практичните си отделения за дреболии, най-голямото място във височина и най-комфортния достъп до салона. В Astra водачът и неговият спътник с положителност не седят натясно; креслата на модела от Волфсбург обаче са по-удобни и могат да се настройват в по-широк диапазон.

Да станем на крака

Време е да завъртим ключа и да запалим двигателите. Ако сте чели топтеста на Golf от ноемврийския брой , сигурно си спомняте, че го отличихме за похвалната шумоизолация. Напредъкът на долносаксонци стана още по-явен, щом се прехвърлихме на Focus и дори очевиден, когато потеглихме с Opel Astra. Многобройните мерки за обезшумяване, стигнали до вграждане на изолиращо фолио в челното стъкло, почти елиминират проникващите в купето шумове от вятъра, ходовата част и работата на двигателя. Прецизната кормилна уредба, която доста умело филтрира евентуални неравности по пътното платно, и опционалното адаптивно окачване също карат пътниците на Golf да забравят, че са в автомобил от компактния клас.

В зависимост от настроението и ситуацията на пътя, водачът трябва да избере една от трите степени за твърдост на амортисьорите. В критични моменти системата сама контролира наклона на каросерията, за да предотврати прекомерно залюляване. По наше мнение инженерите от Волфсбург биха могли да регулират отделните степени Komfort, Normal и Sport в малко по-широк диапазон. Въпреки по-големите си 17-цолови колела версията Highline на VW преодолява дупките в асфалта по-сигурно и меко от своите конкуренти, които залагат на 16-цолови джанти. Golf e и пълен цар на вълнообразните неравности дори при по-висока скорост на движение. Минималното разклащане на каросерията в завои също го извежда напред.

Opel също изглажда умело плавните неравности, но за сметка на това трополи доста грубо при преминаване по частично разрушена настилка. При повечко газ възникват и неприятни влияния, разконцентриращи неточното в средна позиция сервоуправление. Кърпеният асфалт обаче създава най-много проблеми на твърдо настроената ходова част на Focus – в този модел пътуващите са подложени на най-интензивно вертикално „ускорение”.

Директната му кормилна уредба, от друга страна, неусетно пали апетит за повече завои, които Ford изписва неутрално и стегнато. По традиция моделите от Кьолн са ваксинирани против недозавиване - при злонамерени издевателства над окачването задницата реагира с леко поднасяне, преди да се намеси програмата за стабилност ESP. Тръпка и емоции зад волана буди също прецизният и изпълнителен скоростен лост на Focus.

Беднякът милионер

Въпреки че спортният дух струи най-силно от кокпита на Ford, VW ни изненада с още по-добри постижения между пилоните. Безгрижното поведение на автомобила по време на изпитанията в граничен режим съумява да внуши на пилота пълно доверие. „Раздразнителният” Opel изостава незначително по виещи се отсечки, но впоследствие догонва останалите благодарение на предимството си по отношение на мощността. При потегляне в Astra ни подразни нуждата от привикване към боравенето с газта, защото без изграден усет скоро след излизането от турбодупката колелата губят сцепление.

Двата конкуренти агрегата са по-балансирани в проявите си и разгръщат потенциала си по-хармонично. По-слабите стойности на Golf, отчетени при замерване на еластичността, се дължат на „по-дългите” му предавки, което за щастие води до съществен спад в оборотите. Пъргавият Common Rail дизел от Волфсбург в никакъв случай не е ощетен от този подход към трансмисията. Ако обаче трябва да следва своите съперници, често ще му се налага да ползва по-ниска предавка. Основно предимство на ниските обороти, разбира се, е скромният разход на гориво – и действително, Golf измина тестовото ни трасе с феноменален разход от 4,1 литра на 100 км. За сравнение, икономичната версия на предшественика (BlueMotion) неотдавна изхарчи по същото трасе 4,7 литра; Astra и Focus си позволяват един литър горница. Ако щете вярвайте, но в напълно съпоставимия с ежедневно шофиране смесен цикъл на ams, Golf превъзхожда съперниците си дори с литър и половина.

Екстрамисти

Икономичното задвижване е необходимо на модела на Volkswagen, тъй като поради високата си първоначална цена той има най-неблагоприятна изходна позиция в графата на разходите. Стандартното обзавеждане на тестовия екземпляр Highline обаче включва подгряване на седалките, 17-цолови алуминиеви колела, кожени тапицерии, парктроник, подлакътник и други „екстри”, които биха вдигнали цената на двата други компактни модела до същите нива. В Astra Inovation ксеноновите светлини са част от серийната екипировка, само рюселсхаймци са си спестили доста детайли по отношение на комфорта. Изгодното изпълнение на Focus - Style, притежава най-необходимото и може да бъде екипирано с това, което му липсва при директно сравнение с конкуренцията. Съберем ли в крайна сметка на едно място поддръжката и всички останали разходи, тримата демонстрират сходни нива на целесъобразност.

Що се касае до безопасността, никой не си позволява слабости, но най-добрите спирачки отново са тези на VW – дори с горещи дискове и значителен товар на гърба си Golf заковава на място след само 38 метра. Astra пък привлича вниманието с богатото си обзавеждане за сигурност. Не е изненада, че най-новото превозно средство печели този сравнителен тест – слисваща обаче е лекотата, с която Golf показва на останалите, че имат нужда от освежаване. Някогашният “народен автомобил” се измъква напред благодарение на малки, но значими детайли, допринасящи за комфорта, качествата на каросерията и динамичните характеристики. Смело можем да заявим, че Golf VI постига непознато в компактния клас чувство за хармония.

Докато Astra набляга на комфорта, a Focus залага на спортния аспект, се оказва, че Golf владее по-добре и двете дисциплини. Отдаваме на долносаксонския модел заслужен респект, тъй като и разходът му на гориво е превъзходен.

Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. VW Golf 2.0 TDI Highline - 518 точки

1. VW Golf 2.0 TDI Highline - 518 точки

Новият Golf е наистина убедителен победител – той печели шест от седемте категории в оценката и впечатлява с перфектната си шумоизолация, динамиката на пътя и ниския разход на гориво.

2. Ford Focus 2.0 TDCI Titanium - 480 точки

2. Ford Focus 2.0 TDCI Titanium - 480 точки

Гъвкавостта на окачването все още доставя удоволствие зад волана на Focus. Чудесното поведение на пътя обаче е постигнато за сметка на комфорта на пътниците. Интериорът на Ford също заслужава повече внимание от страна на дизайнерите.

3. Opel Astra 1.9 CDTI Inovation - 476 точки

3. Opel Astra 1.9 CDTI Inovation - 476 точки

Astra събира ценни точки с мощния си двигател и богатото си обзавеждане за безопасност. Динамичните му характеристики обаче не са перфектни, пропуски има и при шумоизолацията на салона.


Технически данни

1. VW Golf 2.0 TDI Highline - 518 точки 2. Ford Focus 2.0 TDCI Titanium - 480 точки 3. Opel Astra 1.9 CDTI Inovation - 476 точки
Работен обем --- --- ---
Мощност 140 к. с. при 4200 об./мин 136 к. с. при 4000 об./мин 150 к. с. при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,8 сек 10,2 сек 9,1 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 39 м 39 м
Максимална скорост 209 км/ч 203 км/ч 208 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
6,3 л 7,7 л 7,8 л
Базова цена 42 816 лв 37 550 лв 38 550 лв
Коментари

Ionas
Tova s rajdata e dosta iztarkano.Izmislete neshto novo,ako shte se pravite na interestni.

Орел
Опел чиите винаги карат с 200 да не ги стигне ръждата, но уви. Има едно момче в махалата Чики, Опел чииче, викат му Чикичиичето, тоя пич си купи Опел, нов от магазина, до като се прибрал до вкъщи и Опела ръждясал. Това Астра чиите са голяма работа :D

Анонимен
Човекът, който не знае що е туй нещо препинателен знак отново се е разсписал. Нищо не ти се разбира като пишеш по този начин.

opel astra g
Карам опел астра г такава кола не съм виждал до сега голф чиите са много голф 4 и преди беше победил астра но след 10 год всичко се промени нашият народ е беден,на 4 ката смяна на ангренаж ролки задължително и водна помпа труд над 1000 лв.нашите пътища на 10 000-20000 км ходовата част на 4 не издържа повече и само шарнирите на двете колела е 800 лв без труда за носачите за цената нямам мнение но са над 160 лв на астрата на 65 000 км само 1 шарнир 35 лв 2 биалети по 30 лева общо 95 лв 12 лв труд карам душмански не ми казвайте голфа е по добър може на тези списания плащат $ или € как няма да е номер 1,нека да говорят голф чиите

admin
Рядко се намесваме във вашите спорове, но тук явно е наложително. Засега ще се въздържим от това да трием мнения, но съвсем скоро и това ще започне. Що се отнася до потребителя с репликата "Спама ти го правиш като не знаеш какво пишеш...", то е време да започне да изписва името си. В противен случай ще блокираме неговото IP или ще направим това, което се каним от доста време - само регистрирани потребители да имат право да оставят коментар.

Кирето
multi-purpose vehicles (MPVs) Преведи си го, дано поне англ. ез. да знаеш. Така се обозначава класа на еднообемни автомобили - Zafira, Sharan, S-max, Mazda MPV и т.н.

Анонимен
Спама ти го правиш като не знаеш какво пишеш и говориш MPV е Мазда какво друго да е посерко :D

Кирето
Ами радвам се че имаш толкова много коли, въпреки че дори незнаеш една от тях как се отключва. ПОВЕЧЕ НЯМА ДА СПАМЯ В ТЕМАТА И БЕЗ ТОВА СТАНА ГОЛЯМ СПАМ с вашите Мазди, Рена и т.н. Карайте си ги със здраве и още 50 години да ви изкарат без проблем. От вашите коментари и хвалби на 20+ годишните ви автомобили скоро темата ще бъде под друго име.

Анонимен
Аз пък имам 10, 5 служебни и 7 за всеки ден от седмицата :) Бре пич като немаш друга работа не пиши глупости тръгнал си ван с атмосферен мотор да го сравняваш с турбо дизел какъв разход какъв въртящ момент какви глупости пишеш нямал голфа версия седан джета какво е да не е боинг. Иначе Мазда добър автомобил и то много но едва ли имаш такъв!

Кирил
В анонимен форум всеки може да твърди, че има всякакви коли. И форумът въобще не е пуберите да демонстрират знания, които никога не са имали, или да се избиват комплекси. Ако имаш малко акъл ще се позамислиш.

Кирето
Една част от автомобилите се ползват като служебни, лично ги карам, а останалите за лично ползване, както споменах по горе имам MPV което си има предназначение и др. част от автомобилите са за градско предн. Да имате още глупави въпроси, с които да спамите ?

Кирил
Адаш, ти да не ги колекционираш тези автомобили. За какво са ти 5 автомобила......, като лъжеш поне лъжи правоподобно,а не се едно си в детската градина. Това говори само за "нивото", което не е много "хай" при някой хора.

Кирето
Първо никога не е влизала кола с марката Рено вкъщи. Второ имам 5 хубави коли в момента и пак нито една не е с марката на твойте интимни части. За горенето няма да ти обеснявам разбрах че не си се качвал на повече от един автомобил. За това че не съм виждал този голф, еми това беше един от автомобилите, които гледах при избора ми на автомобил. А и между другото виждал съм както комън рейл така и ПД мога даже да ти обесня разликите.

до Кирето
Нека да позная ванчето е реналт с бели калъфки на подглавниците изказал си се много неподготвен мой човек точно за тези трите дизелови автомобила доста са бързи и икономични и трите имат версия седан както и комби на кой както му харесва дали е хечбек с три или пет врати на всеки според нуждите обзалагам се че дори не си виждал този голф с дизелов мотор комънреил не помпа-дюза баща ти те е излъгал че рендето гори 5.8 виж 8.5 по бива недей да се комлексираш че нямате хубава кола и вместо емблема на капака отпред има изобразен женски полов орган :D

Кирето
Не знам каква е тази мания в България всеки да мисли Голфа и като цяло Фолксваген за нещо супер престижно и перфектно и да се изказват не компетентни мнения от рода на: 1. в голфа има качествени материали сравнено с др. марки в неговия клас - Къде ги видяхте тези качествени материали като точно на всеки голф след 100 000 км 50 % от интериора е надраскан, изхабен, счупен и т.н.В сравнение с Астрата, Фокуса и др. марки при тях такива проблеми има около 20% на интериора. 2. Голфа предлага по-добър комфорт - КАк го предлага и с какво повече. По- добре ли е обезшумен, по меко ли вози, по удобни седалки ли има, по добра видимост или допълнителна екстра с която да подобри комфорта. Еми отг. на този въпрос е НЕ. 3. Дизелът на ФВ бил здрав, тих и икономичен и БЪРЗ - нито е бърз (няма бърз дизел сравнен с еквивалентен Турбо бензинов ДВГ), икономичен - 6 извънградско. Бензиновият ми Ван дава 5.8 извън и 7 смесено. Здравина - макс 250 000 км, а за тишината да не говорим и за вибрациите на празен ход. А турбото е само за красота. В тази точка просто всички коли са равни никои не изпъква. 4. Спирачки - едно ниво са всичките боклуци 5. НАй важното скапаните голфове не се научиха че кола в този клас не трябва да бъде селски хечбек, а трябва да има още разновидности. Тук астрата и фокуса изпъкват тъй като предлагат СЕДАН версия. Стига толкова че стана много дълго и няма кой да го прочете.

До perono
A ти наистина си мн ограничен мозък, ама много, чак клониш към т..п! Карай си голф 2-ката и ходи на нивата с него. Опел ако не си разбрал от 1996г нямат проблем с ръждата, ама как да знаеш като най-новата кола която си карал е 1985г. А и как коментаираш нещо като даже не си се возил в нито една от 3-те коли?>

perono
абе вие сте луди копелета бе.Вие още малко ще изкарате че тоя фокус мокус е по добър от мерцедес бе. тия от форд никога ништо свестно не са направили та сега ли аиде моля ви се. а от опелите бегам като дявол от тамян ебати раждивите кочини.и още от едно време форд опел ииталианските коруби имат наи-скапаните дизели.а и между другото коза форд и опел не боледуват направо мрат а vw не умира само си сменя собственика!!!!!

Стоян
Kabel4eto да ти е честито! но мисля че, не е тук мястото да се хвалиш колко си \"умен\", проличава си от псевдонима ти...не подминаваш форум без да го оак..тц тц...

Kabel4eto
Tazi godina Ford-dogodina leka kola!!!

ВЕСКО
ИМАМ АСТРА Н 1.6ПР.ЮЛИ 2008 КУПИХЯ НА 4КМ. В МОМЕНТА Е НА 33000КМ.ОСВЕНБЕНЗИН СМЯНА НА МАСЛО НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ НЯМА КОЛАТА Е МНОГО ДОБРА НА ПЪТЯ ИМАМ ПРЕДВИД ПЪТИЩАТА В БЪЛГАРИЯ ЗА СЪЖАЛЕНИЕ КАРАЛСЪМ НАД 10 КОЛИ ВТОРА УПОТРЕБА ОТ НОВАТА ПО ХУБАВА НЯМА ОПЕЛ Е ПО ХУБАВ ОТ VW.FOKOS RENO И ДР..

манипулаторът
Разкри ме! пусни 8 коментара един след друг и може някой да ти се върже.

Ross
Форд имат най-здравите двигатели, това за Фокус с двигател на Пежо го разправяй на някой друг! Специално за Фолксваген мога да те запозная с доста хора, които са вдигнали ръце от VW-двигатели, говорим за модели 2007, 2008-ма. Те ще ти обяснят как "не горят масло",как "никак не се чупят", как се сменя автоматична скоростна кутия на VW Touareg и т.н. Мога да ти гарантирам, че в момента VW се задъхват да покриват гаранциите, които така или иначе дават под натиска на пазара, но продължават да бълват боклуци защото хората "вярват", че са много здрави. Според мене разчитат на стара слава и много скоро това ще се обърне срещу тях. Но подкрепата от страна на германските медии в полза на VW е много силна и ще продължава да влияе на избора на хората...докато те не се осъзнаят, че просто са манипулирани от една голяма компания.

Ross
Форд Фокус е най-добрия избор. Астрата също не е за подценяване. Хвалбите за Голфа са несъстоятелни - най-скъп от трите коли в теста, но си остава Голф - скучен и банален. От Фокуса лъха жега, това е кола която ти дава тръпка и отвън и отвътре, и когато я караш. Тези неща тестовете не ги хващат.

Ross
Focus

Краси Димитров
Мисля,че след 5-6 години когато излезе списъка с предимства и недостатъците на 3-те автомобила,ще кажа кой е по-добър.Тука само си чешете езиците ,всеки подкрепя любимата си марка и разбираемо.Невярвам всички тук да са карали и 3 те автомобила,че да дават обективни мнения.

Ganko 1
Ami razbira se 4e golfa e nai dobar. Ima stegnato sportno oka4vane mo6ten pompa duza dvigatel, a tiq ford sa s 4uplivi motori ot Pejo

радо
аз мисля фокус

относно тестовете
И форд и wv се правят е Германия. Но когато някой не е съгласен с резултата на теста немците са манипулирали. Световната конспирация е виновна, нищо че не сте чели статията и пишете на латинеца.

viv
za FOKUS.NEZNAM SEBASTIAN LIOB DA E KARAL FOKUS,NO 6TOM KAZVA6

Стоилов
Опитайте да пресментнете разликата в цените на идентично оборудвани модели като я трансформирате в гориво.Съпоставете тогава трите модела и ще се изненадате от резултата.След колко километра ще се изплати инвестицията в по скъп автомобил.

lubo
не само в голф 2 и 3 съм бил.. а и в 5 2.0тди... отвратително висок.. като камион... с стандартни високи гуми и се клати като патка.. да не говорим за отвратителното полозение на позициата на вода4а .. и супер високата седалка като на автобус... ина4е наистина пе4ели то4ки с това 4е гори с 1л по малко... на тиа цени и с тия заплати.. това е голяма разлика..

FOKUS
svetoven rali sampionat FOKUSа е №1 mislq 4e nqma smisal ot drugi komentari

нтд
опела е най здравата кола 200 000 км,ни-какви проблеми само масло филтри и гориво. 200км с 10 лв газ 1л-1.73лева

Джоко Росич
Не съм карал нито една от трите, обаче имам Голф 3, който в момента е на 310х.км., гори 4,5 нафта, не гори масло, не скръцва, така че следващата ми кола живот и здраве ще е Гофл.

niki
astra е наи добре .върви наи много ,наи малко с чупи и е на добра цена.

за краси
Винаги е така! Ако имаш фиат няма да го плюеш, а ще говориш как другите не струват. Същото е и за сеат, wv,bmw, хюндай и т.н.

Краси
За форд само лоши неща чувам,освен от собствениците им за който това е най-добрия автомобил.Нямааа евтино и хубаво

Анонимен
Леле майкооооо, Форд били най-големи, хахаха - по голяма простотия не бях чул.

умник
Хе-хе. Какъв е шанса бащати да е пристрастен или да греши? Във този форум всички разбират повече от хората които тестват автомобилите. Всички са карали всевъзможни автомобили, въпреки че едвали са завършили училище.

Форд
По-големи от форд, няма!!! Баща ми имаше и знам, че е най-добрата кола. Теста е пристрастен каквито и формули да прилагат.

Ross
Запален съм по колите и чета всичко на автотематика. Мисля, че за никого не е тайна пристрастието на немските журналисти към VW, това все пак е тяхната гордост. Ford и Opel са американски и дори да са по-добри, никога това няма да бъде признато от германците. Затова най-добре човек да не вярва на сравненията в списанията. Аз вярвам на себе си и рядко греша. Моят избор е Фокус.

Boxter_S
Ако не съм доволен от оборудването в даденият модел мога да отида да си закупя модела от друга страна, в различните европейски страни сериини екстри са различни. Освен това тестовете за издражливост, които са мойте любими класират голф доста напред.Между другото 206 нее в класа на голф, че да ги сравняваш. След като не си ги карал, пак ще те питам по какви критерии решаваш коя кола е дърво коя е желязо?

Boxter_S
Не съм редактор в амс, но съм голям почитател на техният подход на оценяване, както и на едно друго немско издание (няма да кажа кое е за да не ме изтрият). И двете списания имат независима система за оценяване която прилагат за всички автомобили, независимо дали са немски или японски или други, което ги прави безпристрасни. Докато в едно британското издание нямат никаква система там всичко е субективно. Англичанина решил, че е немските автомобили са грозни но хвали британските въпреки, че в повечето случай са притежавани от немски компании. Колкто до моето мнение коя кола е по-добра, ще се абстрихирам от това, че съм имал навремето голф 4. След като в цяла европа най-продаваната кола е голф, които може да се каже, че и е по-скъп от някой от повечето коли от своя клас. Не съм сигурен но мисля че голф във Франция изпреварва 308 по продажби, но ще си призная, че не съм карал фокус или новият голф, че да реша коя вози по-добре.

BAT_J
Boxter4e ти да не би да си редактор на ams, че толкова се застъпваш зад мнението изложено в тази статия. Идеята тък е всеки да си каже мнението и не е задължително да си карал всички коли на света, за да имаш някакви впечатления. Кажи ти едно мнение относно статията вместо да критикуваш и да се оплакваш. И ми кажи според теб това че една кола е най-продавана означавали че е най-добрата в сегмента?

Boxter_S
Bat_j я кажи коя е най-продаваната кола като разбираш толкова. И коя е най-продаваният модел в голф класа. Интересно миие защо смяташ, че разбираш повече от редакторите на това списание, може би и ти си ги карал всички тези коли и от личен опит?:)

BAT_J
Още малко ше кажете че Голф е най-продаваната кола в света а не само в Европа. Може би забравяте времента когато Пежо 206 беше най-продаванта кола в Германия и понеже Голф 5 беше невоероятен автомобил го обновиха напълно само след 4 години производство. Голф 5 беше дърво...6-цата е по добра но е неприлично скъпа 3-вратата верция започва от 30 000лева. Всеки има право на мнение но гледайте на нещата обективно. Фокус предлага най-доброто съотношение цена/качество

Боро
Golf е най-добре продаваният автомобил не само в своя клас, а и в цялa Европа. Междудругото, за 2008 година VW има продадени близо половин милион Golf, а дъщерната Skoda няма толкова реализирани продажби за цялата си моделна гама.

Жоро
Golf отново е най-продаваният автомобил в своя клас.Това не е фокус,а истина :p

Focus 2005 2.0 TDCI
forda ot 2005 e 10 klasi nad golfo ! Mogat da reklamirat golfo kolko si iskat tezi shwabi ama pak nikoi nema da si go kupi ! HA HA HA HA

Boxter_S
Всички тук явно са карали всички коли, а мирчев сигурно е карал и голф седмица вече:)). Защо четете сравнителните тестове като разбирате повече от редакторите на това списание?

Никола
Не разбрах Делтата като е еднаква с Бравото какво значи това за качествата им. И двете ги покарах малко и въпреки еднаквата платформа все пак Делтата е очевидно по добрата.

Peter
Бих искал да обърна внимание на всички коментиращи, че има огромно значение нивото на оборудване на автомобила и не трябва да се правят оценки за качеството на интериора на различни нива. Не съм съгласен с колегата Мирчев по отношение на Астра, защото карам такава трета година и съм страшно доволен. Но държа да отбележа - Астра в ниво на изпълнение Cosmo, което ще рече спортни седалки, ксенон, полукожен салон и т.н. Карал съм базов Голф 5, еми сори, ама астрата е доста по-качествена, само че в моето изпълнение. За цените на VW по-добре да не коментираме - добре оборудван Голф 6 ще ви излезе на цената на средно добър седан от клас Д - нека всеки сам си прецени кое му отърва по-добре...... А инак колегите германци признават само VW, и причината е мното проста - Ford и Opel са американски подразделения, макар че в скоро време това може и да се промени :)

Мартин Мирчев
Взимал съм за тест драйв последния фокус, астра и наскоро новия голф, както и представители на класа, които липсват тук, като фиат браво, ланчия делта, хонда сивик, сеат леон и кия сийд, всички с дизелови мотори в порядъка 1.9 - 2.0 литра работен обем и всички са карани в София, в тежкият трафик на прайм таймът. Най-добро впечатление ми направи фокуса, защото има уникално шаси, даващо страшен пърформанс в завои, базовото оборудване не беше никак базово, а и цената беше прилична. Към минусите трябва да спомена качеството на някои от пластмасите в купето, но те бяха незабележимо малко. Астрата е отврат, миша сива евтина пластмаса, недозавиване, поема зле вертикални фуги и подскача много. Голфа е много дървен, по-добър е от астрата, но е далеч от нивото на фокуса, а и вътре не е никак логичен като разположение на уреди и бутони, някои от които се достигат само с навеждане, и цената е с 7-8 хиляди по-висока, а всичко без задното огледало е опционално. Делтата и бравото бяха практически еднакви, хондата беше адски непрактична, а кията не искам да я коментирам, да не засегна таксиджиите. В крайна сметка си взех мазда 3 с двулитров дизел, защото ползва същото шаси като фокуса, но интериора е по-качествен, а дизела е по-мощен.

Кирил
Мисля, че коментарът на Жоро е най-уместният досега.

Жоро
А колко от вас са се качвали на друг Golf,освен 2 и 3?????? :-D

BAT_J
Не съм карал нито една от трите коли и така като чета оставам с впечатление, че новия Голф е върхово постижение- хем спортен хем комфортен хем супер качествен. Само че като отидох при дилъра на VW за нормално оборудван Голф с 4 врати ( 2-те допълнителни врати са екстра)и малко по нормални джанти 16-ки ми поискаха 45 000 лева. Не съм убеден че това е нормална цена за кола от компактния клас- не зависимо колко невероятна е тя. А в случая става въпрос за реклама и голяма доза предубеденост.

Senso
Карането е най-малкият проблем. Погледнете как стоят нещаат от гледна точка на инвестираните пари. Фокус и Астра имат много по-добро базово оборудване при сериозно по-ниска базова цена, сравнено с Голф. Аз не бих нарекъл покупката на Голф, добра инвестиция. Вярно, че интериора (и по-точно вложените материали и композицията) в Голф, са по-добри от конкуренцията, но човек трябва да се замисли, дали си купува колата само заради две-три по-лачени копчета на радиото, образно казано.

васко
Голям смях, и Фокус и Астра са по добри от дървения голф от опит ви го казвам

soccer
stiga s toja skapan golf parvo go pokaraite malko togava govorete

Senso
Голямата грешка при тези тестове е оценката на оборудването. Без да имам пристрастия, ще спомена факта, че при Golf почти всичко е в листата с допълнително оборудване или казано на жаргон, ще сте късметлии, ако вътре има поне един сенник.

Senso
Не забравяйте, че този тест е правен от германци!!!

sasho
da be da golf e nai dobria smehni ste ve4e

Жоро
РЕСПЕКТ Golf!!!

comments powered by Disqus