Дългото очакване свърши! Най-накрая Ford представя пред широка публика реновираната версия на Focus.
Следващото поколение на Focus ще бъде с наистина световен дизайн и ще изглежда по почти еднакъв начин в САЩ, Европа и Азия. Производството му ще започне в края на тази година, а първите продажби ще стартират в началото на следващата. Скоро след това - през 2012 г., Ford Focus ще започне да се произвежда и в Южна Америка и Африка.
Новият Focus ще бъде само един от общо десетте модела, които американският автомобилен гигант ще произвежда от т. нар. платформа С. Именно моделите от нея се очаква да генерират продажби от над 2 млн. автомобила годишно от 2012 г. нататък.
На практика Focus е замислен и осъществен като световен проект на марката, като дизайнът е дело на екипа, разработващ малки и средни автомобили в Германия, а двигателите - на техническия екип на Ford във Великобритания.
Двете версии - седан и петвратия хечбек, са с изцяло подменен интериор. Освен анонсираната вече система MyFord Touch, технологичните новости ще включват безключово отваряне и стартиране на двигателя, 8-инчов тъчскрийн, Bluetooth интерфейс, камера за обратно виждане и полуавтоматична система за паркиране.
Гамата от двигатели включва бензиновите еднолитров с мощност от 89 до 108 к.с., 1,6-литров със 170 к.с. и двулитров с 230 „коня”. Дизеловите предложения са 1,6-литров със 128 к.с. и двулитров с от 168 до 197 к.с. Ако това не е достатъчно впечатляващо, то новият Focus ще бъде оборудван с шестстепенна PowerShift трансмисия с два съединителя.
От Ford работят и по електрическа версия на Focus, която ще се произвежда в Мичиган и ще дебютира в Северна Америка през 2011 г.
Ицо
Опел астра 1,4 турбо с дирекно впръскване ли е?
турбо и механичен
TSI ползват два вида компресори. Механичен от коляновият вал, който дава голям въртящ момент при ниски обороти. Турбо компресорът е добър в набирането на обороти и конски сили. Комбинирано това прави отнасяне на конкуренцията. Опел има само турбо пълнене в 1,4. Други конкуренти също предлагат 1,4 с различни видове принудително пълнене, но дори не са направени с дирекно впръскване. Турбо и механичният са се компресори има и трети вид, който ще се види в бъдеще. компресори задвижвани от електричество, което ще позволи комбиниране на качествата другите типове турбонадуви.
Colleague
Има малки разлики, влез в нетя и чети!!!
Ристо компресористо
Абе, колега, турбокомпресоро не е ли компресор? ;)
Компресорен дръжки
Колегата по-горе малко се е поувлякъл...1.4 двигателят е с турбо пълнене, компресорчетата ги слагат други фирми. Освен това Опел първи предложиха адаптивно окачване в компактния клас при Астра Н, докато Голф го предложи малко по-късничко. Хубаво е да не пишем глупости!
Morgenkater
Когато се опитваш да угодиш на всички, обикновено не се харесваш на никого. Дано да е добре на пътя, че иначе... Нали?
Kater
Дизайна въобще не е нов...вижте анонсираната наскоро Мазда 3 и ще разберете какво имам предвид. Съвсем нормално е да се откриват елементи от други марки малко Мазда, Рено, Хюндай, Тойота...това обаче е без значение. Идеята е това да е световен автомобил, който трябва да се хареса и в Европа и извън нея. Според мен колата, особено седана има американско излъчване, което лично на мен не ми допада. Отчасти това се отнася и за таблото, но да не забравяме, че това е Фокус и независимо дали дизайна е ок удоволствието от карането съм повече от сигурен, че ще е на ниво.Спомнете си как изглеждаше спрямо другите коли първият Фокус през 1998, всички знаем какво се елучи след това.Нали?
Лордо с Фордо
Дизайнът е несполучлива карикатура на Megane/Fluence.
форд= дърво
Опел копира фолцваген като слага 1,4 компресорен двигател и адаптивно окачване. Форд на свой ред копира опел астра изцяло в интериора. Механична с два съединителя? Това вече е интересно. Никой производител освен опел и фалцовете не измислят и лагат в нови технологии. TSI, DSG адаптивните скорости. Опел извървя голям път и вече произвежда далеч по качествени автомобили и разбира се Ампера
Mustaine
Никан не е зле, особено ми допада седана (ако това на две от снимките е версията седан). Ако са вложили малко повече внимание в детайлите на интериора спрямо сегашната генерация и са запазили динамичното поведение на пътя става интересно за конкуренцията! Браво, Форд!
Диян
Ей ФОРД ФОКУС, ама човек като гледа хечбека от страни ше си помисли че АСТРА J Вижда в един и същи стил са линиите: четириъгълното прозорче; качвашата се линия от долу на горе как продължава в задния спойлер над стъклото; затъмненото триъгълно прозорче пред страничните огледала; V образния капак който се прелива в предните странични колонки; а и Иновацията на форд в свалянето на задните светлини от задните колонки под и малко около задното стъкло; НО иначе браво много ми хареса как ФОРД за замаскирали капачката за резервоара.