Специалната серия на Focus на практика е разпродадена за по-малко от 12 часа, въпреки че цената й все още не е официално обявена.
Според източник от компанията огромният интерес към Focus RS500 не се е повлиял по никакъв начин от факта, че бе представен 48 часа по-рано от първоначално предвиденото и че дилърите на практика все още не са били наясно със съществуването му, пише Autocar. От Ford бяха подготвили специален сайт за презентацията на модела, но официалните снимки изтекоха в интернет 48 часа по-рано от предвиденото.
„От този момент нататък хората започнаха директно да посещават дилърите, да им се обаждат и да дават своите поръчки“, коментира източникът на Autocar. „Тъй като се наложи обаче да представим по-рано автомобила, не успяхме да уведомим своевременно дилърите за съществуването му. Разговорите между централата и дилърите бяха наистина много и твърде объркани.“
В момента от Ford оценяват какъв е интересът към модела в различните държави. Дилърите на компанията ще започнат да приемат поръчки едва през май. Повече от 500 души са изразили желанието си да закупят модела само във Великобритания, но от Ford са категорични, че ще го предлагат в цяла Европа.
Focus RS500 разчита на същия 2,5-литров петцилиндров мотор, който работи под капака на Focus RS. В тази си версия обаче той генерира 350 к.с. при 6000 об./мин и 460 Нм максимален въртящ момент, който е на разположение на водача в диапазона от 2500 до 4500 об./мин. Това означава 15% повече мощност и 4,5% повече тяга, в резултат на което за ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни 5,6 секунди (5,3 при стандартния модел). Максималната скорост вече достига 263 км/ч.
Промените по двигателя на Focus RS500 засягат препрограмирания блок за управление, уголемения охладител за междинния въздух и еърбокс, модифицираната горивна помпа и изпускателната система с по-голям диаметър на основната тръба. На хартия, всичко изглежда чудесно, но моментално в главите ни изниква въпроса как се управляват 350 „коня”, впрегнати само на предната ос. Дори и при стандартния Focus RS недозавиването е ясно изразено, а спирачките определено не съответстват на 305-те к.с. под капака.
Всеки един Focus RS500 ще бъде боядисан в черен мат и ще разполага стандартно с 19-цолови алуминиеви колела (235/35/R19), също решени в черно. Зад тях ще се открояват червените апарати на спирачната система. В салона на цивилния спортист ще откриете спортни седалки на Recaro, двузонален климатик, аудиосистема на Sony с чейнджър за шест диска и плакет със серийния номер на модела.