Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Grand C-Max, Peugeot 5008 и VW Touran: Има ли място?

04.04.2011 14:42 22
22
2571887805
Туит

Компактните ванове като новия Ford Grand C-Max могат да задоволят нуждите от пространство дори на хокеистите с тяхната обемиста екипировка. Сравнението с Peugeot 5008 и VW Touran, също снабдени с мощни двулитрови дизели, ще покаже кой притежава качествата на победител.

Плъзгащите се врати на Grand C-Max особено допадат на Бернхард Финк: „Колко леко се движат, дори в студено време.” Треньорът на хокейния отбор от Еслинген доказва, че има усет за добра техника. Не е чудно, че неговите момчета са спечелили шест от първите девет срещи за сезона. Но лесният достъп към задната част на кабината предизвиква въодушевлението му и поради още една причина – така неговите играчи с пълна екипировка за хокей на лед атакуват стремително задната седалка, независимо че протекторите на раменете им са широки колкото един европалет. Настанени отзад, те изказват одобрението си за вътрешния простор, както и за големия диапазон, в който могат се регулират самостоятелните седалки.

Семейни работи

Когато отваря задния капак обаче, вратарят Оливер Бухвалд открива първото слабо място: „Ама тук не мога да си вкарам сака.” Въпреки че междуосието е удължено с 14 см в сравнение с нормалния C-Max, багажното отделение не изглежда твърде обширно. Грамадните, дълги 1,10 метра сакове намират място вътре едва след като седалките от третия ред се сгънат и потънат в пода. Все пак тази операция не изисква особени усилия. В добавка към това, ако пътуващите са не повече от четирима, средната седалка от втория ред може да бъде скрита напълно и така да се отвори проход за дълги товари или за достъп до предлаганите по желание места на третия ред.

Погледът към двете най-задни седалки обаче предизвиква загриженост по лицата на хокеистите, защото, както е обичайно в този клас, на третия ред е предвидено да седят само деца. Също толкова малко симпатии будят и арматурното табло с евтини на вид пластмаси, претрупаният с бутони волан и твърде малкият екран на инфо-развлекателната система.

Пространствено възприятие

Повече се харесва облицованото с меки пеноматериали арматурно табло в Peugeot 5008. С класически елегантните си уреди и ориентираната към водача централна конзола то би могло да принадлежи дори и на спортиста RCZ. Това ни кара да простим великодушно на Peugeot за пипкавите манипулации с инфо-развлекателната система. Динамичната линия, включваща силно полегато предно стъкло, обаче е постигната за сметка на обзора и усещането за вътрешен простор.

По-иначе изглеждат нещата в задната част, където Peugeot предлага най-големия багажник в този сравнителен тест. Могат ли четирима хокеисти да пътуват за среща гостуване заедно с чудовищните си сакове? Никакъв проблем, задният капак се затваря с лекота. Тесните и неудобно тапицирани единични седалки обаче могат да се изтърпят само ако мачът ще се играе сравнително наблизо. В замяна на това компактният ван импонира с най-интелигентната система за трансформации – задните седалки потъват напълно, образувайки съвсем равен под, а за достъп до третия ред е достатъчно едно движение и седалищната част се вдига нагоре, а цялото кресло се плъзга далеч напред.

Добър баланс

В сравнение с тези трикове сгъването на мебелировката във VW Touran изглежда старомодно. Наистина удобните самостоятелни седалки също могат да се плъзгат в голям диапазон, а наклонът на облегалките им се регулира. Освен това, както и в Peugeot, облегалката на предната дясна седалка се сгъва напред, отваряйки място и за саковете с най-дългите стикове. За да бъде използван максималният багажен обем обаче, задните седалки трябва да се извадят навън. Благодарение на усъвършенстваната механика това става сравнително лесно, но вътрешното обзавеждане в новия Sharan показва, че VW вече може да предложи и нещо по-добро.

Като изключим това, модернизираният през 2010 г. Touran се представя убедително както винаги. Неговата четвъртита каросерия осигурява най-пълно усещане за вътрешен простор независимо от мястото, на което седите, както и безпроблемен обзор. Към това се прибавят елементите за управление и контрол с разбиращо се от само себе си функциониране, идеално четливите уреди, педантичната до последното ъгълче изработка и голям брой практични места за дребен багаж, включително гнезда за 1,5-литрови бутилки във всяка врата. Нали след изпотяващите тренировки загубата на течности трябва бързо да бъде компенсирана...

В нормална обстановка

Време е прочее да напуснем хокейната зала и да се включим в навалицата на градския трафик. Тук енергичният Grand C-Max с директната си, макар и не съвсем гладко работеща кормилна уредба, доставя най-голямо удоволствие, при това импонира и с най-високи скорости при слалома. Към подобен характер много добре подхожда и предавателната кутия с два съединителя и бързи преходи между степените. Понякога обаче тя кара 163-конния дизел с мощна междинна тяга да вдига ненужно високи обороти, вместо да се носи уверено и почти безшумно върху вълната на високия въртящ момент. Изобщо комфортът на Grand C-Max не е съвсем безупречен. Най-вече по-късите вълни по настилката изглежда претоварват стегнато настроеното окачване и това води до постоянно неспокойствие и тропане при движение по неравен път. Едва с пълен товар настройките на ходовата част създават впечатление за по-добра хармония.

С дупките и напречните фуги по-добре се справя окачването на Peugeot, което действа значително по-гъвкаво. Тук обаче на амортисьорите сякаш не им достига капацитет, затова при екстремно динамично натоварване каросерията показва склонност към клатене. Спокойното плъзгане над пътя отговаря много повече на натюрела на 5008 – това проличава от по-бавните реакции при завъртане на волана, от оскъдната обратна информация за пътя от кормилната уредба и от тромавата, но плавна работа на шестстепенната автоматична трансмисия. Все пак, въпреки ограничаващия ефективността хидравличен преобразувател, моделът поглъща съвсем малко повече гориво от вана на Ford, с който споделя един и същ двулитров дизел с впръскване common rail.

Най-добър компромис между спокойствие и динамика обаче постига представителят на VW. Неговите адаптивни амортисьори (срещу доплащане) осигуряват комфорт на окачването като в модел от средния клас, без да допускат силно накланяне на каросерията в бързи завои. Плавно работещата и предаваща усещане за пътя кормилна уредба на Touran позволява автомобилът да бъде дирижиран съвсем прецизно. Освен това предавателната кутия DSG, сменяща предавките с очарователна бързина и липса на сътресения, свидетелства за дългия опит на VW при трансмисиите с два съединителя. И не само това – благодарение на 170-те конски сили на своя TDI, Touran постига най-добри динамични показатели и същевременно най-нисък разход на гориво. При внимателно натискане на педала за газта той единствен от трите автомобила в теста позволява консумацията да бъде свалена под 6 л/100 км.

And the winner is...

Подобни качества обаче имат и своята цена. Във върховата си версия Highline (58 563 лв.) Touran е с над 8000 лева по-скъп от C-Max и 5008, което не може да бъде компенсирано от по-ниските разходи за поддръжка и малко по-доброто серийно оборудване. Все пак обаче Touran може да бъде конфигуриран почти съвсем свободно, докато Ford и Peugeot пазят определени екстри за по-високите нива на оборудване или ги предлагат само в пакети.

Въпреки солените си цени технически зрелият и комфортен модел на VW печели този тест с голяма преднина. При окончателната равносметка спокойното поведение и гъвкавостта на 5008, също както и динамиката и удоволствието от шофирането на C-Max, се оказват недостатъчни за по-добро класиране. Старият майстор Touran твърде често успяваше да изпързаля двамата си конкуренти – дори извън игрището за хокей.

Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. VW Touran 2.0 TDI Highline - 499 точки

Скъпият Touran притежава вместимост на ван, но се движи чевръсто и комфортно като компактен автомобил. Освен това той предизвиква симпатии с високото си качество, икономичния TDI мотор и (като изключим седалките) безпроблемните манипулации.

2. Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium - 473 точки

Маневреният C-Max показва, че полезните качества и удоволствието от шофирането не се изключват взаимно – за това говорят както практичните плъзгащи се врати, така и гъвкавото трансформиране на задните седалки. По отношение на комфорта, товарния обем и качеството обаче моделът не се представя на висота.

3. Peugeot 5008 HDi FAP 165 Premium - 457 точки

5008 импонира с гъвкав интериор, много място и приличен комфорт на окачването. Лошият обзор на каросерията, кормилната уредба и тромавата маневреност обаче носят разочарования.


Технически данни

1. VW Touran 2.0 TDI Highline - 499 точки 2. Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium - 473 точки 3. Peugeot 5008 HDi FAP 165 Premium - 457 точки
Работен обем --- --- ---
Мощност 170 к.с. при 4200 об./мин 163 к.с. при 3750 об./мин 163 к.с. при 3750 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,2 с 10,2 с 10,8 с
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 37 м 39 м
Максимална скорост 213 км/ч 204 км/ч 190 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,8 л 8,3 л 8,5 л
Базова цена 58 563 лева 49 100 лева 50 406 лвеа
Коментари

Изненадан от качеството...
Слабото място на Grand C-Max явно ще се окаже само качеството на изработка, защото всичко останало си е ОК. Скоро имах възможността да опипам материалите в новия Форд и наистина, за мое голямо учудване, се усеща едно поскърцване на пластмасите по таблото, характерно за много по-евтини автомобили или изминали голям пробег. Тия заводи в Испания, Форд трябва да ги затворят и да се преселят насам, каквито и планове имат за Румъния. Навремето испанците се изложиха много с първата Ка ( добре, че вече не се прави там), както и с Galaxy. Трябва да им се дръпне шалтера най накрая на тия мързеливци!

Анонимен
Пич, какви предположения съм правил? Ти явно живееш в два отделни форума и се бъркаш нещо, а малкия? Питах те твойте никове mayaveta и THX" какво означават, а ти излезе много чуствителен и взе, че се обиди.

mayaveta
Бате Гойко! Не позна за нито едно от предположенията си! А когато говориш за гърмене с какво имаш предвид да се направи? С ауспуха на колата си ли? Като не искаш да спориш и да получаваш порицания, пиши според правилата на форума и по тематиката зададена от модераторите! Айде чао Бате Гойко!

Апапин
Хахаха, а твойте никове "mayaveta и THX" какво означават? За оръжие не виждам някой да е писал, пък и правосъдие не съм раздавал. От коли не разбирам като теб :))) Вижда се, че си тесен специалист, по всяка вероятност си хлапе, което се пали лесно, но ако си по възрастен от 20, е време да се замислиш дали реагираш адекватно. Прекратих разговора, защото е безумно да се спори с човек като теб.

mayaveta
Па ти си бил голям апаппин бе!? Всичко решаваш с една дума! И от коли разбираш и от оръжие, па и правосъдие раздаваш! Гледам, че си нямаш име или ник, та ще си позволя да ти дам един Бате Гойко( Митич) хем звучи модерно, хем ти тговаря на манталитета. И един съвет от мен- от коли явно не разбираш, а и хората във форума бързо те хващат, че лъжеш-така че похубаво отиди да пишеш в сайта на министерството на правосъдието! Аиде чао Гойко!

Анонимен
Абе ясна е работата той теа автомобили ги е карал. Що му задаваш въпроси, които са с ясни отговори.

Анонимен
Не знам аз според мене се гръмни

mayaveta
Незнам да се смея или да плача?! Какви са тези коментари за Audi и за модели на марките, който не участват в теста?!>!

mayaveta
Незнам да се смея или да плача?! Какви са тези коментари за Audi и за модели на марките, който не участват в теста?!>!

THX
Имал съм ауди Б6 карал съм ауди Б7 хубав автомобил е макар и със солена подръжка но не става въпрос дали е добър модел или не а това че на практика са едни и същи.

Анонимен
Прости ми, че не разбирам нещата като теб :) Не всички сме тесни специалисти. Не разбрах, карал ли си ги тези два автомобила или не?

THX
Къде видя А6 А7 писал съм Б6 и Б7 явно въобще не знаеш за какво ти говоря ясен си ми ай спри да се форсираш на празен ход.

Анонимен
А ти карал ли си А6 и А7, че ги знаеш тези работи? Или това са твой предположения? Плюс това съвременния живот на даден модел не е вече 7 години. Не карам ваген, а друга немски автомобил.

THX
Ами то си го пише на заглавието и отдолу с подчертани букви на линка. Какво очакваш да твърдят от фолксваген същата работа като с ауди Б6 и Б7 те упорито си казваха че е чисто нов модел но който е карал 2те коли знае че разликите са само козметични това е просто политика на фолксваген ясно с каква цел ще видиш че това са междини модели и няма да останат на пазара колкото е обичайното около 7 год. Аз не обичам не мразя която и да е марка а вие като карате ваген всеедно имате акции в компанията.

Анонимен
http://www.ams.bg/content/vw-passat-shest-pod-formata-na-sedem-009372 ето тук само покривът ли е нов, а всичко останало старо или покрива е стар, а всичко останало е ново? Интересно е, че хората мразещи марката четат статията както дявола чете евангелието :))) Щеше да е смешно, ако не беше трагично.

Анонимен
За някой хора може и голф 6 да е фейсливт на голф еденичката, толкова мразят тази марка, макар и да не са се докосвали до нея. Като деца в италиански ресторант, мислят тяхната кухня за пица, спагети, а другите манджи според тях не струват. Това е, с две думи инфантилността на някои хора е толкова ясно изявена, че даже ме яд на глупостта, която сте написали но не я осъзнавате. Чуството за хумор от рода на "теста е правен в Перник" може да е много смешен и забавен само на деца от дяапазона 10 - 12 години. Жалко е, че хората са толкова озлобени и деградирали през последните години.

THX
Тсах ти май въобще не си помирисвал голф 4 камоли 5 нямат нищо общо последната е изцяло нова кола, юнак вземи прочети и се информирай малко то е ясно че няма да покараш нещо по-ново това за голф 6 който е просто фейслифт на 5 същото и за актуалните пасат файтон тоуран за тези съм сигурен го знам от аутобилд така че пусни си ъпдейта.

Anti VW
За пореден път се убеждаваме в тъпотията на този тест,Фолксщайген е най добрия автомобил,което дори и дете ще види ако внимателно прочете,че не е вярно,абе квоа да ви кажа имам чувството,че този тест е правен в Перник :-)

Анонимен
Юнак и ти ли ги "праскаш" коментарите просто ей така? Голф 5 е по нова версия на голф 4, а по новия голф 6 е изцяло нов, но това вероятно са дреболии за теб :). За пасата е хубаво също да погледнеш нов ли е, стар ли е.

THX
Вагона е освежена дърта кошница както и сегашния голф 6 който си е 5, пасат 7 който е 6, файтона, същата работа и тукаа ще ми пробутват стари бракми за най- много пари. Това с ваденето на седалките но комент абе тва са семейни ванове бе такива удобства са много по важни от динамични характеристики и скорост на превключване на автомата ама нали техните трябва да са първи независимо от цена и всичко останало.

mayaveta
До друга класация: Да резултата е друг, защото и двигателите са други(по 140к.с.) както и скоростните кутий са ръчни. В теста на AMS са скоростни кутий с два съединителя, както и по-мощните двигатели. И докато Touran успява да подобри ускорението си с една секунда използвайки DSG и 2.0TDI 170HP то FORD&PEUGEOT с по-мощни двигатели с 30к.с. си влошават ускорението с повече от секунда заради скоростните си кутий!?!?!? Да не говорим за разхода! Юнаците от FORD & PEUGEOT трябва да поработят още доста за да направят добри скоростни кутий! Интересно и в двата теста има едно общо нещо- PEUGEOT e последно неотменно, а е един от най-продаваните модели от този клас в Англия.

Друга класация
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/260647/ford_grand_cmax_vs_rivals.html

Дирк Гулде
Знаете ли кой е победителя от всички статии на г-н Дирк Гулде (google)

comments powered by Disqus