Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Ka: КАрактерен герой

05.03.2009 09:23
Туит

Лесно ли се живее в компанията на легенди като Mini и Fiat 500? Нека видим какво мисли по въпроса новият Ford Ka.

Второто поколение на Ka също е първороден наследник на една легенда. Оригиналът се появи сякаш от нищото, но бе толкова извън времето и толкова на „ти” с пространството по тесните градски улици, че успя да се задържи на пазара в продължение на повече от десет години. През цялото това време моделът не претърпя кой знае какви съществени промени, но пък си спечели вярна група почитатели, благодарение на които общото число на продажбите достигна твърде впечатляващите 1,46 милиона. И това ако не е градска легенда...

Вятърът на промяната

Но времената се менят и това, което се считаше за оригинално и модерно в средата на 90-те, изглежда другояче в очите на градския човек в зората на XXI век. Хвърляйки бегъл поглед върху външния дизайн на новия Ка, човек може да открие много повече от кинетичната линия на актуалната гама на Ford, отколкото от закръглената чудатост на първия Ка. Това важи в особена степен за оформлението на предницата, тъй като при наличие на достатъчно желание и въображение в страничния силует и задната част биха могли да се намерят известни прилики с оригинала. Това обаче със сигурност не е най-важното – по-важно в случая е това, че Ka II се различава доста от своя първи братовчед Fiat 500, с когото слиза от една и съща поточна линия в полския град Тихи. За непредубедения наблюдател тези два автомобила несъмнено имат коренно различно излъчване, а фактът, че 500 и Ка споделят технологичната платформа на Panda ще си остане куриоз, на който малцина неспециалисти ще обърнат подобаващо внимание.

Много по-вероятно е интересът на потенциалните клиенти да бъде привлечен от изненадващо просторния интериор, който създателите на новия модел са успели да постигнат при запазване на външните габарити на оригиналния Ка. Дължината, широчината и теглото на модела са останали практически непроменени, а усещането за светлина и простор се дължи на три основни фактора - на повдигнатия с десет сантиметра таван, на значително увеличената площ на остъкляването и на относително високо разположените седалки при второто поколение. Всичко това води автоматично и до подобряване на видимостта при маневриране в градски условия, където дългият малко над три метра и половина Ка продължава да се чувства като риба във вода.

Разбира се, компактните външни размери вземат своето от обема на багажника (224 литра) и пространството на втория ред седалки, но пътуването на кратки разстояния едва ли ще наруши комфорта на пасажерите отзад, а мястото за багаж в двуместна конфигурация може да задоволи и най-претенциозните двойки, потеглили на дълга ваканция. Младежката насоченост и свежата природа на новото издание личат особено добре в подхода, избран от стилистите на интериора. В противовес на осезаемото ретрозвучене при Мini и 500, вътрешното пространство на Ка демонстрира съвременна линия със семпли, но ефектни материали и повърхности, а цветовете и десените могат да съперничат на атмосферата в поредния нашумял градски бутик.

Стъпка по стъпка

Най-сериозното разграничение между Ка и неговия близък италиански роднина обаче се усеща в ходовата част. През последните няколко години марката Ford си извоюва отлично име в тази област, заслуга за което има преди всичко забележителното пътно поведение на Focus, а инженерите в Кьолн са направили необходимото част от тази активна нагласа да се пренесе и в характеристиките на новия дребосък. Конструктивните промени по окачването включват добавяне на напречен стабилизатор на задния мост и основно преразглеждане на всички ключови елементи, имащи отношение към поведението на пътя. Взаимодействието между пружините и амортисьорите се гради на коренно различна от тази при Fiat 500 настройка, а цялостното поведение на Ка на пътя е много по-близко до това на останалите от семейството на Ford, отколкото до по-скоро комфортната природа на италианеца.

Ка се държи изненадващо сериозно в завои и не се свени да демонстрира спортен хъс, ако бъде подобаващо пришпорен. Колебанията на каросерията се придържат в разумни граници, а относително късната намеса на системата ESP е комбинирана с лесно предвидимо и лесно за коригиране недозавиване в гранични ситуации. Като добра следва да се окачестви работата на кормилната уредба с електрически сервоусилвател – липсата на специален градски режим за маневриране като този в 500 не е болка за умиране на фона на компактната, лека каросерия и малкия радиус на завиване на малкия Ford.

Определено по-подходящ за почитателите на динамичния стил на шофиране е бензиновият от двата предлагани мотора. 1,2-литровият агрегат с мощност 69 к. с. е малко по-лаком от 1,3-литровия дизел на Fiat с неговите 75 к.с., но за сметка на това хармонира много по-добре с цялостната природа на новия модел. Важен показател по отношение на последното е и значително по-ниската цена на бензиновата версия, която по традиция играе решаваща роля в пазарното представяне на характерните герои в този клас.

Tекст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus