Ford ще модифицира двигателната гама на Mondeo с новия Ecoboost и обновените дизели Duratorq TDCi. Скоростната кутия с два съединителя PowerShift също ще дебютира под капака на модела.
Двулитровият EcoBoost има нова олекотена конструкция, системата за директно впръскване е от последната генерация, разпределителните валовете са с независим променлив тайминг, а същевременно и турбокомпресорът е ревизиран. В резултат новият EcoBoost генерира 203 к.с. при 5500 об./мин и 300 Нм в диапазона от 1750 до 4500 об./мин от два литра работен обем. При Mondeo това се изразява в ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и максимална скорост от 232 км/ч (227 км/ч за комби версията).
Новият бензинов мотор на Ford ще се предлага стандартно с трансмисията на Ford с два съединителя. При тази комбинация средният разход на гориво е 7,2 литра, а емисите CO2 – 179 г/км. Това означава, че двулитровият EcoBoost е с 25% по-мощен и с 19% по-ефективен спрямо стария 2,3-литров вариант.
Mondeo ще получи и обновените дизелови Duratorq TDCi двигатели, съответно със 115 к.с. (300 Нм), 140 к.с. (320 Нм) и 163 к.с. (340 Нм). И трите модела отделят 139 г/км CO2 и имат разход от 5,3 литра, когато са комбинирани с шестстепенната механична кутия. Двата по-мощни дизелови мотора ще се предлагат и с новата PowerShift трансмисия, но като опция.