Новият Ford Mondeo изпъква с много иновации, сред които характерен дизайн, нов 2,3-литров бензинов двигател и шестстпенна автоматична трансмисия. Междувременно е готово и новото му активно окачване, наречено Interactive Vehicle Dynamic Control (IVDC).
IVDC предлага комфортен, спортен и нормален режим на работа, които обаче не са статични в своята настройка. За да осигурят оптимално поведение на пътя, седемте сензора на системата регистрират изменения в условията на настилката десет пъти в секунда. Четири от тях са разположени в самите колела, а останалите три замерват ускорение, наклон и вибрации в автомобила. "Впоследствие" контролният блок на уредбата задейства електронни клапани в амортисьорите, които ги настройват адекватно на ситуацията.
Ръководещият проекта Норберт Кесинг твърди, че системата е подходяща за автомобили от класа на Mondeo, тъй като подобрява стабилността в критични условия. Най-очевидният резултат от работата и е съкращаване на спирачния път върху груби настилки с до 10%.
В новия Mondeo Interactive Vehicle Dynamic Control се предлага срещу заплащане във всички нива на изпълнение.