Новият кинетичен дизайн на Ford безспорно преобрази имиджа на марката през последните години. Едно от доказателствата за това твърдение е последната моделна версия на Mondeo, където Мартин Смит е комбинирал невероятно успешно умерения дух на колите от високия среден клас и агресивната разчупена линия на „кинетичния свят“. Новият XR5 Turbo, който ще дебютира на международния автомобилен салон в Сидни, прави още една крачка напред в тази посока.
Mondeo XR5 Turbo е оборудван със същия 2,5-литров Duratec агрегат с принудително пълнене на Focus XR5 Turbo (познат като ST в Европа). Максималната мощност е 217 к. с. при 5000 об./мин, а въртящият момент достига своя пик от 320 Нм още при впечатляващите 1500 об./мин.
Новата модификация на Mondeo ще се предлага единствено в комбинация с шестстепенна механична скоростна кутия, за да запази спортния дух на линията XR. Комбинираният разход на гориво в тази версия на силовия тракт е 9,5 литра за 100 км пробег.
Класическият контактен ключ е заменен с Ford Power бутона, интегриран на таблото. Но Mondeo XR5 Turbo може да се похвали не само с подобни дребни спортни акценти – пакетът включва оптимизирано окачване, 18-цолови колела и сериозни модификации по оптиката (специални предна и задна броня, нови фарове за мъгла, уникални горна и долна радиаторни решетки, както и подчертани странични прагове).
Патентнованата система за комуникация между водача и автомобила на Ford Human Machine Interface също не е забравена. Освен със стандартните функции тя може да се похвали и с новия 15 сантиметров дисплей, интегриран в таблото за контролните уреди.
Mondeo XR5 Turbo бележи завръщането на Ford на австралийския пазар. На този етап автомобилът, чиято базова цена е 41 990 долара, няма да се предлага в Европа, но не е далеч времето, когато познатата ни ST модификация ще атакува и Стария континент.
Марто
Изяде Опел Вектра OPC с парцалите ;) >:-) истински дзвер ама требеше да удари над 300 коня .. Форд винаги са били зле с мощностите!